Det där en Phoibos Voyager.Instämmer verkligen, blev sugen på sommar nu!
Ursäkta min okunnighet men vad är det för klocka?
Finnes här: https://phoiboswatch.com/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det där en Phoibos Voyager.Instämmer verkligen, blev sugen på sommar nu!
Jagar samma spec , denna har jag fastnat för.Jag blir trött..
Har börjat jaga en klocka utifrån specifika detaljer:
-Helt svart (case, tavla och vridning)
-Orange minutvisare
-Dykare
-Quartz
Sökte för att se om det fanns någon tråd om detta men jag hittade ingen. Skapade därför en tråd med bilder på lite olika alternativ samt diskussioner om dessa och efterfrågade även tips om fler förslag.
Vips, två minuter senare är tråden raderad med ett kort meddelande:
"Finns redan en tråd om svarta klockor. SÖK"
Har sökt igen men hittar ingen sån tråd (vilket säkert beror på min inkompetens) och känner att även om jag hade gjort det så hade den nog inte levt upp till mina ganska specifika önskemål.
Men det som stör mig är sättet det sker på. Inget kort meddelande med förklaring (och kanske länk till den anvisade tråden som tydligen redan finns), ingen förvarning om att allt man skrivit kommer att försvinna (då skulle man ju faktiskt kunna hinna kopiera det, -man lägger ju ändå en stund på att formulera sig o.s.v.) och ingen hänvisning till vem som tagit bort det o.s.v..
Varför gör admin så? Tycker det känns rätt otrevligt faktiskt..
Men nog om det, -är det någon som har tips utifrån mina specifikationer längst upp så får ni gärna hojta till..
Känns så bekant, blev sugen på sommar, båt och hav när jag såg den. ️
Svinbra! På alla möjliga sätt och vis!Tycker att Fortellern står sig förvånansvärt bra… Tack för tipset @Birchgrove den ena ledde till den andra skulle man kunna säga
Om jag ska vara kritiskt mot något så är det väl spännet på Fortellern som drar ned känslan lite för mig. Tycker att ett bra spänne gör massor för helhetsintrycket.Svinbra! På alla möjliga sätt och vis!
Pelagaosen är en drömklocka!
Bara att köpa nyttOm jag ska vara kritiskt mot något så är det väl spännet på Fortellern som drar ned känslan lite för mig. Tycker att ett bra spänne gör massor för helhetsintrycket.
Bara att köpa nytt
Men så är det ju oftast på mikromärken, kostnader sparas in på spännet. Men det kan man ju lösa genom att byta ut det, till typ nått sånt här:
Watch Band Divers Clasp
18mm, 20mm, 22mm or 24mm Stainless Steel Push Button Watch Bands Diver Clasps, Wetsuit Ratchet watch clasp with diver extension, Diver's Double Lock watch buckle. Available in PVD Black, IP Gold, Polished buckle and brushed finishes.www.strapcode.com
Ingen dum idé, kanske skulle ta tag i det.Bara att köpa nytt
Men så är det ju oftast på mikromärken, kostnader sparas in på spännet. Men det kan man ju lösa genom att byta ut det, till typ nått sånt här:
Watch Band Divers Clasp
18mm, 20mm, 22mm or 24mm Stainless Steel Push Button Watch Bands Diver Clasps, Wetsuit Ratchet watch clasp with diver extension, Diver's Double Lock watch buckle. Available in PVD Black, IP Gold, Polished buckle and brushed finishes.www.strapcode.com
Ingen dum idé, kanske skulle ta tag i det.
Hade ju en länk från Strapcode till min BB, vill minnas att den var hur bra som helst, även spännet.
Du är ju som ett uppslagsverk. Har du tips även på ”curved end” gummi?
Haha, är det jag som är dum eller är det internhumor?
Tror inte det släppts några curved för Pelagos 39:an än. Men Everest, RubberB och Crafter Blue har ju gjort det till andra modeller, så det lär ju komma ett till den med.
Om du menade curved till Fortellern så går det nog att mecka på ett vanligt, från typ watchwear.
Ett sånt här:
Kan hända att man får böja bandhornen en aning. @Nilas är en trollkarl när det gäller sånt
Tänkte på Fortellern. (Edit)
Man kan väl inte böja bandhornen?
Inget o be om ursäkt för, då det finns såå mycket klockor!Instämmer verkligen, blev sugen på sommar nu!
Haha, makes perfect sense
Tänkte på Fortellern. (Edit)
Man kan väl inte böja bandhornen?
Det går att böja bandhornen, om man vill!
Jäkligt trevliga tidmätare det där!Blev inspirerad av @LoveL till att köra lite mer somrigt idag
Jagar samma spec , denna har jag fastnat för.
Med mycket möda o stort besvärDet går att böja bandhornen, om man vill!
Haha! Men ja, jag menade så klart bandstiften