• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Någon med bra tips på mitt problem…
Jag satte in en ”pin” åt fel håll i en länkbit. Den satt som berget, försökte dra ut den och gick av. Och nu kan jag inte få ut den biten som är kvar 🙁 Till råga på allt en klocka jag tänkt sälja, trevlig men lite stor, så 2/4 extralänkar går ej använda just nu… 🤦‍♂️

Edit: borde hålla mig till band hädanefter som jag brukar…
Hmm.. åt fel håll.. Har du en tunn (”tunnare”) pin och försiktigt kan knacka ut den från motsatt håll du satte in den? Med hammare/liksom ”hårt” fast försiktigt..

Nytt in från bäste @Nicke75 !
Nu är det bara sommaren som fattas.. 🙄
0A472620-0DD4-4916-AD5B-6010A0BB0B70.jpeg
Gillar verkligen insert (ilägg på svenska?) på denna!

Hmm.. åt fel håll.. Har du en tunn (”tunnare”) pin och försiktigt kan knacka ut den från motsatt håll du satte in den? Med hammare/liksom ”hårt” fast försiktigt..

Tänkte testa imorgon men trodde nog när den gick av att jag skulle kunna trycka tillbaks den med mitt verktyg. Fattar inte ens hur jag lyckades få in den så djupt. Sjukt onödigt för vet med 100% hur man gör, bara slarv (och borde lära mig bara låta pinnarna ligga ute och inte ha OCD och få dit dem igen när jag tagit bort en bit🙈).

Som tur är det min D1 Milano som verkar väldigt enkla på ”aftersale” så gissar nya bitar går att köpa iaf. Får kolla upp det innan ev försäljning vad det kostar och dra av. Eller så köper jag ett gummi som jag tänkte från början och rockar den på det. Klockan gillar jag mkt mer den kunde fått va 39mm och inte 41.5 även fast den sitter bra. Allt som allt inte hela världen egentligen, går ju behålla en klocka mer än 3v med 😅

57618E6E-0181-4032-816E-4998C5440ED2.jpeg

Tänkte testa imorgon men trodde nog när den gick av att jag skulle kunna trycka tillbaks den med mitt verktyg. Fattar inte ens hur jag lyckades få in den så djupt. Sjukt onödigt för vet med 100% hur man gör, bara slarv (och borde lära mig bara låta pinnarna ligga ute och inte ha OCD och få dit dem igen när jag tagit bort en bit🙈).

Som tur är det min D1 Milano som verkar väldigt enkla på ”aftersale” så gissar nya bitar går att köpa iaf. Får kolla upp det innan ev försäljning vad det kostar och dra av. Eller så köper jag ett gummi som jag tänkte från början och rockar den på det. Klockan gillar jag mkt mer den kunde fått va 39mm och inte 41.5 även fast den sitter bra. Allt som allt inte hela världen egentligen, går ju behålla en klocka mer än 3v med 😅

57618E6E-0181-4032-816E-4998C5440ED2.jpeg
41,5? Det var som fasen! Trodde att de där bara fanns i damstorlek 😮 nu blev jag sugen på en D1 igen 😍

41,5? Det var som fasen! Trodde att de där bara fanns i damstorlek 😮 nu blev jag sugen på en D1 igen 😍

Finns från 36mm till 41.5mm. Helt ärligt är den bra på väldigt många sätt. Finish är fin för de 2k jag gav, miyota 9015 och typ 10mm tunn så spec är bra minst sagt. Länken är fin men jag föredrar gummi överlag så frågade D1 om det gick att beställa löst och det gick för 1000kr. Deras gummin är väldigt bra om än kunde fått va liite billigare, men snyggt blir det! 😎
EC517F9A-B348-497D-BC89-4744C8378030.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp