• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Roat mig lite. 😄

Alla originaldelar ligger såklart i säkert förvar. Utom lumepluppen som trillade av efter första kontakt med vatten. Tyckte det var dags att ersätta den nu.
Då blir jag lugn i själen igen. 😁 Den där lumepluppen känns riktigt taskigt applicerad, den saknas på hälften av alla Tiger jag sett. Märkligt för att vara Squale faktiskt.
 
Snön faller
IMG_8008.jpg
 
Det som hindrar mig från att köpa San Martin är deras profil... De har en logosymbol och kan aldrig skriva ut sitt namn med ett konsekvent typsnitt. Kan hitta typ 5 olika när jag öppnar deras shop.

Men brons diver, 5 av 5 såklart 😅👍
Jag har bara ett ur från SM och är väldigt nöjd med det. Jag skall ej heller köpa fler SM, varför jag bara har ett typsnitt att förhålla mig till så det är inget som stör mig. Men om jag hade blivit "påtvingad" två eller flera SM med olika logos och typsnitt då skulle jag gå bananas varför jag i sak håller med dig.
 
Jag har bara ett ur från SM och är väldigt nöjd med det. Jag skall ej heller köpa fler SM, varför jag bara har ett typsnitt att förhålla mig till så det är inget som stör mig. Men om jag hade blivit "påtvingad" två eller flera SM med olika logos och typsnitt då skulle jag gå bananas varför jag i sak håller med dig.
Citat
Tycker väl egentligen mest att det är synd att då de ser ut att göra fina klockar i övrigt som du skriver. Vill änna tro att deras profil håller dem tillbaka.

På tal om logos, undra om Zelos har börjat se över sin symbol då många förknippar "Z" med något helt annat idag.
 
Tycker väl egentligen mest att det är synd att då de ser ut att göra fina klockar i övrigt som du skriver. Vill änna tro att deras profil håller dem tillbaka.

På tal om logos, undra om Zelos har börjat se över sin symbol då många förknippar "Z" med något helt annat idag.
Skall man böja sig för vad "russkies" hittar på så blir det ju "Slatan", "Sorro", "Sebra" o.s.v. och att kröka rygg för en despot är inget vi behöver.
 
Tillbaka
Topp