• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nikk

Panerai
2-Faktor
Vilka muppiga svar men det är samma översittar-toner som de kör med när de svarar folk på WUS. Alltid nedlåtande svar och absolut inget man förväntar sig av en kundservice. Jag har haft problem med deras sätt att kommunicera varje gång jag köpt något av dem och de har till och med ljugit rakt av mer än en gång istället för att erkänna att de gjort fel.
Exakt så! Av mailet att döma förstår de att det är skadligt för varumärket men de är ändå inte förmögna att göra någonting åt det. Idiotiskt!
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Exakt så! Av mailet att döma förstår de att det är skadligt för varumärket men de är ändå inte förmögna att göra någonting åt det. Idiotiskt!
Ja, det är märkligt att de samtidigt som de visar en viss "sjukdomsinsikt" fortsätter med sitt självskadebeteende och inte har förstått att det är ett hårt och långsiktigt arbete att bygga såväl varumärke som förtroende, men att det går "rapido" att sänka båda under tiden deras kunder lider samt kommunicerar eländet. En gammal sanning är att en väl hanterad reklamation är den bästa reklamen. Det stämmer! Tro mig som jobbade med marknadsföring och affärsutveckling i över fyrtio år innan jag gick i pension för sex år sedan.
 
Senast ändrad:

Nikk

Panerai
2-Faktor
Ja, det är märkligt att de samtidigt som de visar en viss "sjukdomsinsikt" fortsätter med sitt självskadebeteende och inte har förstått att det är ett hårt och långsiktigt arbete att bygga såväl varumärke som förtroende, men att det går "rapido" att sänka båda under tiden deras kunder lider samt kommunicerar eländet. En gammal sanning är att en väl hanterad reklamation är den bästa reklamen. Det stämmer! Tro mig som jobbade med marknadsföring och affärsutveckling i över fyrtio år innan jag gick i pension för sex år sedan.
Det blir bara värre och värre. Den här personen är uppenbarligen paranoid. :oops:

Hi Nicke, BTW, in reply to your previous email. There is a customer who posted 40 x in 6 months about a his watch and we actually think and we are investigating whether or not he has agendas or has been doing this to serve a competitor. I know this might sound crazy, but unfortunately the business is full of opportunism and malicious business ethics.
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Trevlig helg! Jag kör vidare med Captain Cook, har blivit så förtjust i den. Vågar man säga... keeper? Nä, det ordet har uppenbarligen en förbannelse över sig. Så fort man säger keeper om en klocka ligger den till salu inom ett par veckor. Men just nu trivs vi väldigt bra ihop, jag och kapten.

IMG_20230310_150351_edit_951602094459481.jpg
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Det blir bara värre och värre. Den här personen är uppenbarligen paranoid. :oops:

Hi Nicke, BTW, in reply to your previous email. There is a customer who posted 40 x in 6 months about a his watch and we actually think and we are investigating whether or not he has agendas or has been doing this to serve a competitor. I know this might sound crazy, but unfortunately the business is full of opportunism and malicious business ethics.
Ja, det är helt otroligt! I synnerhet den sista meningen är ju essensen av deras egen brist på affärsetik och tänk kring kundvård: the business is full of opportunism and malicious business ethics.
 
Senast ändrad:

Baramats

Audemars
2-Faktor
En tveksam byteslördag, men kanske…
051E02B1-0276-4F9B-8322-A759514514C0.jpeg
D65DAC7A-BF59-4AB4-A35C-154615C5E7F0.jpeg
F8E80F0A-A3D1-42D3-BED9-7D4F8DDA62B2.jpeg


Men det blir nog som vanligt när man tar fram denna och fotar och tar på den 😂

Sinn 104? Seiko, eller Seoki som låter bättre, kanske SPB317, 143/7, Oris 65 40 mm. Halios är ju spännande också.
 
Senast ändrad:
Topp