• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Bronsdag på en torsdag? Jo man tackar!
PXL_20230413_111208203~2.jpg
 
Det här är uret som - efter 62 år med ett ur på armen - skulle kunna få mig att köpa mitt första ur i titan, ett material jag hållit mig långt ifrån då jag vill att ett urs vikt skall lira med storlek och formspråk. Men här är en del för mig att tycka om, bl.a. orange och sandwichtavla. Dessutom är jag mycket nöjd med den Undone jag redan har.


list_Undone_Aquadeep_01_9bb5c5bd-cc4d-405e-b9f9-d2bdc56305df_550x.png
 
Nej, vad ska man säga om färgkombon mockaband - bezel...
Det blev lite väl mycket 70-tal tycker jag.
20230413_202825.jpg

Får lite känslan av gillestuga med grön heltäckningsmatta, pingisbord.... filmvisning på super8 från förra årets sommarsemester. Kort sagt 70-tal.
Ha, ha..., jag minns när fästmön och jag 1975 flyttade in i vår första lägenhet: en storrutig soffa i beige/brun/orange, ryamatta och gardiner i samma färger samt formsprutad väggkonst i brunt och orange. Har sedan dess haft mycket svårt för dessa färger, såväl enskilt som i kombination och det är först de senaste 5-6 åren orange har blivit en favorit då det gäller armbandsur.
 
Det här är uret som - efter 62 år med ett ur på armen - skulle kunna få mig att köpa mitt första ur i titan, ett material jag hållit mig långt ifrån då jag vill att ett urs vikt skall lira med storlek och formspråk. Men här är en del för mig att tycka om, bl.a. orange och sandwichtavla. Dessutom är jag mycket nöjd med den Undone jag redan har.


list_Undone_Aquadeep_01_9bb5c5bd-cc4d-405e-b9f9-d2bdc56305df_550x.png
Undone är ett märke som man ser förvånansvärt lite av i den här tråden. Lite konstigt med tanke på att de både är mikro och affordable. Jag har dock aldrig själv haft någon men deras kronografer mystique är ju riktigt lockande.
 
Undone är ett märke som man ser förvånansvärt lite av i den här tråden. Lite konstigt med tanke på att de både är mikro och affordable. Jag har dock aldrig själv haft någon men deras kronografer mystique är ju riktigt lockande.
Deras Urban Vintage Killy var den som först fångade mitt intresse även om den aldrig köptes. Tyckte den påminde lite om Seagull 1963.

images (7).jpeg
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp