• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tre gringos som alla kostar mindre styck än en lunch ute (typ)…
DE45343E-F04E-4E18-862E-EC8241E2DD6D.jpeg


Funderar lite på om det går att göra något kul med type 1 homagen. Färga tavlan och visarna helt svarta (finns ingen lume ändå), vad tror @v0n ? 🤓
Har du funderat över att oljefylla ?
Är ju en del som gjort detta härinne med rätt goda (om jag minns rätt) resultat.
 
Dags att ta sig an trädgården.
Självklart matchas färg på klocka med aktivitet. 😁
Ni kanske inte reflekterat över frågan men det finns faktiskt människor som (otroligt nog) inte kommit till denna nivå av medvetenhet...

PXL_20230429_093137620~2.jpg
Älskar den där! Varit sååå nära att klippa en PH500M flera gånger, men aldrig kommit till skott. Nu tillåter inte ekonomin det, men det är helt klart en dykare jag tänker testa i framtiden (med Isofrane på, tror den kombon blir oslagbar).
 
Godmorgon!
Bjuder här på en väldigt affordable úberhomage. Ingen skam i kroppen har man, men det får man stå för. Första metallband jag hittils gillar. Och så får man ett urverk som faktiskt fungerar också 🙃
20230501_074933.jpg
När ett micro-märke blir så bra kopierat, så undrar man vart åt det barkar. Är Serica så överprisat redan, eller gör kina underverk till ingen kostnad?
 
När ett micro-märke blir så bra kopierat, så undrar man vart åt det barkar. Är Serica så överprisat redan, eller gör kina underverk till ingen kostnad?
Enligt vad jag har läst så går det rykten om att man har kommit över leverantören i Kina. Men är ju inte exakt kopia, så är nog snarare att någon har lagt tid och ansträngning på att få till det. Men oavsett får man väldigt mycket för pengarna skulle jag säga.
Sen så drömmar jag fortfarande om Sericas blåa variant med turkos bezel. Särskilt nu när de är certifierad Chronometer.
 
När ett micro-märke blir så bra kopierat, så undrar man vart åt det barkar. Är Serica så överprisat redan, eller gör kina underverk till ingen kostnad?

Tror på en kombination (den verkar, utav de som testat båda, som nära i kvalité) samt att Sericas service är rätt bedrövlig när något strular. Exempelvis med deras urverk som felade rejält men där de ”ansåg det acceptabelt”. Tror en del kunder de haft som sålt pga ovan nu nöjer sig med homagen med ett bättre verk för 1/4 av priset. På gott och ont.
 
Tillbaka
Topp