• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

BoZ80

Rolex
2-Faktor
20230502_131127.jpg


Precista och solsken! 😎✌️
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Den där blir lite bättre för varje gång jag ser den. Synd att den är så förbannat stor bara. l2l 52mm?!
Känner samma, grämer mig varje gång jag ser den att jag inte skulle kunna bära upp den. 😭
Ja det är absolut en rejäl pjäs. Inga problem för mig, men de hade absolut kunnat gjort en mindre modell med så fler hade vågat/kunnat uppleva den. Riktigt bra enligt mig 😊
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Ja det är absolut en rejäl pjäs. Inga problem för mig, men de hade absolut kunnat gjort en mindre modell med så fler hade vågat/kunnat uppleva den. Riktigt bra enligt mig 😊

Sitter definitivt som en smäck på dig! 👌
Gillar verkligen attributen med inåtlutande alu-insert, plexi och fet krona. En variant på 39-40 och 48-49 L2L så hade jag nog haft svårt att vila på avtryckaren. 😅
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
God afton. Är det någon i tråden som känner till varumärket Cortebert. Deras storytelling börjar 1790 i Schweiz, men det verkar som om de idag sluggar vilt: Ur med schweiziska mekaniska verk för $900.00 via ur med japanska automatverk för ca $550.00 till kvartsverk dito för $200.00. De har en imponerande stor kollektion och allt är inte fel, men jag blir alltid lite misstänksam när gamla urmärken "får luft igen", men eftersom jag inte har en susning så har de kanske varit på banan hela tiden.

 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Magiskt bra 👌🏻😊 Speciellt på canvas 😍
Håller med. Just canvaset satt som ett smäck 👌
Riktigt trevlig! Bärs den som 44 mm eller upplevs den som mindre?
Tror den är 43mm. Svårt att säga. Både och 🙈 Skulle nog säga att den bärs mindre då boetten är kuddformad. Dock är tavlan stor så det gör att den upplevs större. Formen påminner väldigt mycket om Panerai så då fungerar storleken väldigt bra. Den är även tunn, knappa 13mm inkl kupat glas, vilket gör att den känns rätt smidig. Jag har 16,5cm handleder och tycker den sitter bra :)
 

Islay

Panerai
2-Faktor
Håller med. Just canvaset satt som ett smäck 👌

Tror den är 43mm. Svårt att säga. Både och 🙈 Skulle nog säga att den bärs mindre då boetten är kuddformad. Dock är tavlan stor så det gör att den upplevs större. Formen påminner väldigt mycket om Panerai så då fungerar storleken väldigt bra. Den är även tunn, knappa 13mm inkl kupat glas, vilket gör att den känns rätt smidig. Jag har 16,5cm handleder och tycker den sitter bra :)
Ja, sitter ju väldigt bra på dig och den ser bekväm ut. Kom på att jag behöver en sådan där nu ochså😅
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Vad säger vi om denna? Kan inte bestämma mig om 24h visningen, utan den vore den ju grymt bra samtidigt lite kul ”finess” med 🤔

 

Master J

Audemars
2-Faktor
Vad säger vi om denna? Kan inte bestämma mig om 24h visningen, utan den vore den ju grymt bra samtidigt lite kul ”finess” med 🤔


Jag har beställt en svart, på länk.
Perfekta mått och quartz 👌
Hade gärna skippat 24h visningen.
 
Topp