• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

InWester

Cartier
Färg är roligt men man tröttnar så jag funderar på att släppa denna🧐
IMG_5166.jpeg
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Stämmer. 43mm med ett Ronda 5040 under huven.

EDIT: Nya GMTn för samma pris var ganska salt också...
GL1056_FXA.jpg
Kronografen är ju rätt kul i den här färgkombinationen också. Synd att datumskivan är mörk. Jag avskyr vita datumskivor på mörka tavlor och det är nästan lika illa med mörka skivor på ljusa tavlor. I det här fallet kunde jag köpt det om datumskivan hade haft samma färg som sub dials, men jag föredrar alltid tavlor utan datum.
Screenshot_20230503_182848_eBay~2.jpg
 

Pippis pappa

Rolex
2-Faktor
Repor och distorsion på kvällen…
2CDD62DD-0306-4F50-9338-56D706A51CB5.jpeg


D72CE78E-BA73-48C1-A8DA-DA270D04D14C.jpeg


Edit: Någon med tips på vart köpa verktyg att ta bort visarna med? Behöver inte vara creme de la creme. Får annars gå ned och fråga på urmakarskolan och bjuda på fika 🙈
Jag tänker inte säga att det är det bästa, eller kanske nödvändigtvis ens ett särskilt bra sätt att göra det; men två stycken bandstiftsverktyg brukar få jobbet gjort.
 

Nikk

Panerai
2-Faktor
Minsta motståndets lag. Från solstol till soffa och samma gamla tradiga "nyheter". Snacka om återvinning. HaEnGoerKväll.
20230503_191603~2.jpg
Du verkar inte ha det svinjobbigt direkt. Bra ordnat!
Jag är svårt sugen på en gul klocka och hur jag än letar bland affordables landar det alltid i en Doxa sub 300 divingstar. Så det är nog bara att börja skramla. Hit med elprisstödet och skatteåterbäringen NU!
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Du verkar inte ha det svinjobbigt direkt. Bra ordnat!
Jag är svårt sugen på en gul klocka och hur jag än letar bland affordables landar det alltid i en Doxa sub 300 divingstar. Så det är nog bara att börja skramla. Hit med elprisstödet och skatteåterbäringen NU!
20230328_150548~2.jpg
Ja, gult och orange är kul på sommaren. Som "passionär" har jag numera inte råd med Doxa (om jag inte säljer av annat), så jag valde homage/copage från Tactical Frog. Finns ju även Seestern som har motsvarande. Lycka till och HaBraDag!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
20230328_150548~2.jpg
Ja, gult och orange är kul på sommaren. Som "passionär" har jag numera inte råd med Doxa (om jag inte säljer av annat), så jag valde homage/copage från Tactical Frog. Finns ju även Seestern som har motsvarande. Lycka till och HaBraDag!
Maranez är också ett alternativ om man nu är ute efter Doxa-copage/homage. Äger bara en BoR-länk som jag har på min Synchron men den är bättre än Doxas egna som kostar 5x så mycket som den från Maranez...
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag har en Doxa 😁
458457E7-6325-49C1-B6C9-40F20F518538.jpeg
0F1228C8-B0DA-457D-9369-9E11742A4567.jpeg

Är sugen på att testa hur den sitter och känns på armen.
En klassiker.
Ohh, en vintage Aqualung dessutom, väldigt tjusigt! 😁 Jag har en SUB 300 så om du är i närheten av Halmstad så kan vi alltid ses över en kopp kaffe så du får testa. 👍 Sitter som en dröm för övrigt. 👌
DSCF7766.jpg


SUB 300 är ju galet slimmad också.
Synchron Military -> Doxa SUB 1200T -> Doxa SUB 300

DSCF5917.jpg


Dooooooome!
DSCF5757.jpg
 

StaffanS

Cartier
2-Faktor
Ohh, en vintage Aqualung dessutom, väldigt tjusigt! 😁 Jag har en SUB 300 så om du är i närheten av Halmstad så kan vi alltid ses över en kopp kaffe så du får testa. 👍 Sitter som en dröm för övrigt. 👌
DSCF7766.jpg


SUB 300 är ju galet slimmad också.
Synchron Military -> Doxa SUB 1200T -> Doxa SUB 300

DSCF5917.jpg


Dooooooome!
DSCF5757.jpg
Häftig "side by side" på synchron -> doxa! Sub 300 ligger högt upp på listan till "unna sig nått fint när man fyller 40" om nått år!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Häftig "side by side" på synchron -> doxa! Sub 300 ligger högt upp på listan till "unna sig nått fint när man fyller 40" om nått år!
Tack! Låter som en bra plan, det är en riktigt trevlig klocka. Den bärs mycket mindre än sina mått så jag rekommenderar att du testar en på armen innan du köper (om du inte redan har gjort det). :)

Här är för övrigt en bättre jämförelse med många bilder som jag gjorde mellan Doxa SUB 300, Doxa SUB 1200T, Synchron Military och Aquadive Bathysphere 100 GMT.
https://klocksnack.se/threads/doxa-...ar-rick-marei-osv.58386/page-275#post-3994880
 

StaffanS

Cartier
2-Faktor
Tack! Låter som en bra plan, det är en riktigt trevlig klocka. Den bärs mycket mindre än sina mått så jag rekommenderar att du testar en på armen innan du köper (om du inte redan har gjort det). :)

Här är för övrigt en bättre jämförelse med många bilder som jag gjorde mellan Doxa SUB 300, Doxa SUB 1200T, Synchron Military och Aquadive Bathysphere 100 GMT.
https://klocksnack.se/threads/doxa-tråden-fans-of-doxa-synchron-aquastar-rick-marei-osv.58386/page-275#post-3994880
Ah lysande jämförelse, tack! Ja nej har icke testat den. Problematiskt det där när man bor mitt i obygden :) Nått år kvar dock så är väl inte helt omöjligt att ta en tur förbi Fredmans och kika lite om man är i de trakterna!
 
Topp