• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ah lysande jämförelse, tack! Ja nej har icke testat den. Problematiskt det där när man bor mitt i obygden :) Nått år kvar dock så är väl inte helt omöjligt att ta en tur förbi Fredmans och kika lite om man är i de trakterna!
Låter som en bra plan tycker jag, då har du ju också chansen att testa alla modellerna och inte bara SUB 300. 😊

On topic så blev det ett sommarband på min SUB 300 idag. Senapsgult tropic från Wolbrook!
DSCF8291.jpg

DSCF8285.jpg
 

Nikk

Panerai
2-Faktor
Maranez är också ett alternativ om man nu är ute efter Doxa-copage/homage. Äger bara en BoR-länk som jag har på min Synchron men den är bättre än Doxas egna som kostar 5x så mycket som den från Maranez...
Har kollat en del på homager och kopior och då tycker jag att Maranez känns bäst. Men jag vet också att känslan aldrig riktigt når hela vägen för mig. Tror att jag ska sälja av något bås och gå på äkta vara. Det brukar kännas bäst och vara dyrast för stunden men inte sällan löna sig i längden. 💛
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Har kollat en del på homager och kopior och då tycker jag att Maranez känns bäst. Men jag vet också att känslan aldrig riktigt når hela vägen för mig. Tror att jag ska sälja av något bås och gå på äkta vara. Det brukar kännas bäst och vara dyrast för stunden men inte sällan löna sig i längden. 💛
Jag har varit på väg att beställa en rosa SUB 300 från Maranez flera gånger men varje gång är det något som tar emot även om jag vet att Doxa inte gör en med en rosa tavla. Känns ändå som att man snor något när det är en så nära kopia och jag tror att det kommer att störa mig också. 🤨 Fördelen med Doxa är att de håller andrahandsvärdet rätt på så ingen större förlust om man köper en begagnad och sen vill sälja vidare om något år.

Doooome! Jag ÄLSKAR dome!
Samma här! 😁 Nackdelen är bara att tavlan upplevs som sjukt liten pga det. 😅
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Har kollat en del på homager och kopior och då tycker jag att Maranez känns bäst. Men jag vet också att känslan aldrig riktigt når hela vägen för mig. Tror att jag ska sälja av något bås och gå på äkta vara. Det brukar kännas bäst och vara dyrast för stunden men inte sällan löna sig i längden. 💛
Annat alternativ med lite Doxa-DNA utan att vara en ren kopia är Zeno Army Diver. Gick iaf för några år sen att hitta till riktiga fyndpriser. Ordentlig dome på glaset också.

IMG_3424.jpeg


IMG_3426.jpeg
 

Nikk

Panerai
2-Faktor
Jag har varit på väg att beställa en rosa SUB 300 från Maranez flera gånger men varje gång är det något som tar emot även om jag vet att Doxa inte gör en med en rosa tavla. Känns ändå som att man snor något när det är en så nära kopia och jag tror att det kommer att störa mig också. 🤨 Fördelen med Doxa är att de håller andrahandsvärdet rätt på så ingen större förlust om man köper en begagnad och sen vill sälja vidare om något år.


Samma här! 😁 Nackdelen är bara att tavlan upplevs som sjukt liten pga det. 😅
Jo, jag vet. Sub 300 är pyttepytteliten men om man väljer en skrikig färg så syns den bra ändå. 😀
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Beställt! Jag har snart gummin till ett värde av en sprillans sub300. 😂
De är verkligen grymma så lätt värt. Blev det bara ett gult eller knep du flera? Jag har dem i fem färger nu, det är svårt att låta bli när man väl beställer... 😅 Du lär få beställa några gummin till om du ska komma upp i 25K som en Doxa kostar. Eller de är väl ännu dyrare nu när kronan suger. 😒
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Bestämt mig för vad som ska hända med denna, tavlan ska in i ugnen ”begravd” med ovansidan i kaffe. Hoppas då få både tavla och index mer jämnt bruna och visarna får jag se hur de kan matchas efteråt. Måste också lyckas få bort visarna men har en ”att testa på klocka” innan iaf 🙈
CD8C5F26-C7E1-43D6-8763-52AD21695BF9.jpeg
 
Topp