• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nikk

Panerai
2-Faktor
De är verkligen grymma så lätt värt. Blev det bara ett gult eller knep du flera? Jag har dem i fem färger nu, det är svårt att låta bli när man väl beställer... 😅 Du lär få beställa några gummin till om du ska komma upp i 25K som en Doxa kostar. Eller de är väl ännu dyrare nu när kronan suger. 😒
Svinbra, verkligen. Jag har fyra sedan tidigare men hade lyckats glömma att de fanns i gult också. Tack för påminnelsen. När jag köpte första gången hade dom 3 för 2. Hade dom haft det nu också så hade jag slagit till direkt. Jag håller dessa och isofrane högst av de gummin (20+) jag äger. Inte riktigt doxavärde än men lätt en Squale 1521 i alla fall. 😀
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Nytt från Seestern, Pelagos 39 copage. Ser lovande ut och känner mig lockad att testa. Är framförallt storlek och titan som tilltalar.

EB885E9B-CFC9-4CF7-9FE9-BA329418FD3A.png
Octopus Kraken såg ut att ha bättre finish. Hittade på AliExpress. Blir svårt att stå emot även om jag vet att den snabbt kommer bli förpassad till lådan tillsammans med så många andra ”nästan-rätt-klockor”.

IMG_3428.jpeg
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Kanske minns fel, men tror @BjornAgain sitter på en sån där? Tycker den är rätt frän...men nog inte inte helt lätt att finna idag som du säger 🙂
Stämmer bra :) Och de är inte speciellt dyra som sagt. Eller min var åtminstone inte det. Grundmodellen hade orange tavla, men sen gjordes några LE versioner med gul tavla. Har för mig att någon sa att man faktiskt fortfarande kunde beställa en gul från Zeno om man bad snällt så att säga. :)
 

v0n

Patek
2-Faktor
Stämmer bra :) Och de är inte speciellt dyra som sagt. Eller min var åtminstone inte det. Grundmodellen hade orange tavla, men sen gjordes några LE versioner med gul tavla. Har för mig att någon sa att man faktiskt fortfarande kunde beställa en gul från Zeno om man bad snällt så att säga. :)
Se där ja, ringde nånstans i skallen att vi snackat om den innan 👍🏼
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Känns som vi hamnat i ett litet parallellt Zeno-universum, men handlaren som gjorde den förra gula LE modellen gjorde faktiskt en ny version för ett år sedan:
navy-diver-300m-limited-edition-10-years-(5)-783-p.jpeg


navy-diver-300m-limited-edition-10-years-(2)-783-p.jpg


Länk

Coolt, ser ut att gå att beställa, men det går inte att få upp nån spec.
England också... tråkigt med momsen 😬
Å andra sidan ska jag dit nästa vecka 😅

Edit, finns svart och orange också.
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Svinbra, verkligen. Jag har fyra sedan tidigare men hade lyckats glömma att de fanns i gult också. Tack för påminnelsen. När jag köpte första gången hade dom 3 för 2. Hade dom haft det nu också så hade jag slagit till direkt. Jag håller dessa och isofrane högst av de gummin (20+) jag äger. Inte riktigt doxavärde än men lätt en Squale 1521 i alla fall. 😀
Härligt! 😁 Passade också på när de hade 3 för 2, blev en färgglad trio. 😊 Håller med dig om dessa och Isofrane, de spelar i en egen liga när det gäller både finish, passform och kvalitet. 👌 Enda nackdelen är på den vita varianten som tyvärr gulnar av saltvatten. 🤔

psx_20220621_082641-jpg.2230321
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Härligt! 😁 Passade också på när de hade 3 för 2, blev en färgglad trio. 😊 Håller med dig om dessa och Isofrane, de spelar i en egen liga när det gäller både finish, passform och kvalitet. 👌 Enda nackdelen är på den vita varianten som tyvärr gulnar av saltvatten. 🤔

psx_20220621_082641-jpg.2230321
De är vrålfina, men dessvärre lite korta för en skånsk ardennerarm.
 

Master J

Audemars
2-Faktor

Master J

Audemars
2-Faktor
Spelar väl ingen roll om det är extremt kort eller inte om det är för kort för mig vilket var det jag framförde i mitt originalsvar. Frågor på det? 🤣

Ojdå... har farbror somnat i solen och vaknat uttorkad och sur 😅

Jag kanske formulerade mej lite illa... visst, det är lite kort, men ska nog funka för mej.

För övrigt tycker jag att det oftast är den korta sidan på band som gärna fick vara lite längre... allt för ofta hamnar det "dubbla" på bandet mer på sidan än undersidan för mej.
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Problemet är egentligen inte att det är kort. Utan att det går från 20 till 16 och den sista biten på bandet är typ 12. Så när man använder de yttersta hålen så blir bandet helt sladdrigt och ingen stabilitet alls om man har en lite tyngre klocka.
Så upplevde jag det i alla fall 😊

Aha... ja det har jag upplevt på något läder också, värdelöst
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Problemet är egentligen inte att det är kort. Utan att det går från 20 till 16 och den sista biten på bandet är typ 12. Så när man använder de yttersta hålen så blir bandet helt sladdrigt och ingen stabilitet alls om man har en lite tyngre klocka.
Så upplevde jag det i alla fall 😊
Det här är problemet med nästan alla tropics. De sista fyra centimetrarna går inte låsa i hållarna eftersom bandet smalnar av för mycket. Watchgeckos tropics är de enda jag hittat som inte funkar så, men de är så svåra att få tag på numera och det blir orimligt dyrt att beställa från England.
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Ojdå... har farbror somnat i solen och vaknat uttorkad och sur 😅

Jag kanske formulerade mej lite illa... visst, det är lite kort, men ska nog funka för mej.

För övrigt tycker jag att det oftast är den korta sidan på band som gärna fick vara lite längre... allt för ofta hamnar det "dubbla" på bandet mer på sidan än undersidan för mej.
Oh dear, tog det så illa? Det var inte meningen. Det var bara ett torrt konstaterande on topic och jag lättade ju upp det med en 🤣 och här kommer en till 🤣 samt lite kärlek 😍. HaGoHelg!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Det här är problemet med nästan alla tropics. De sista fyra centimetrarna går inte låsa i hållarna eftersom bandet smalnar av för mycket. Watchgeckos tropics är de enda jag hittat som inte funkar så, men de är så svåra att få tag på numera och det blir orimligt dyrt att beställa från England.
Där får man ändå ge Wolbrook/Joseph Bonnie ett stort plus i kanten för deras keepers är så tighta att de faktiskt inte flyttar sig trots att man har dem långt ut på den avsmalnande delen. Speciellt inte om man använder den breda keepern längst ut.
 
Topp