• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Blev ett par djupdyk igår, så nu måste kroppen återhämta sig i 48h typ 🫤
Roar mig med bärsyoga sålänge, bättre än inget...😁
IMG_20230506_142459.jpg

IMG_20230506_142646.jpg
 
Såg riktigt trevlig ut den där 🙂👌
Den är supertrevlig tycker jag också, tack! Du frågade inte men heter MSG-B100DG-9AJF och kommer från damavdelningen (såklart!) 😄

37-38mm nånting, tunn o go. Antingen har asiatiska kvinnor armar som skogshuggare eller så är det jag som har tacky smak, spelar väl mindre roll iofs.
Kunde hursomhelst inte hitta en enda bild på www på klockan-kombination-hårig-mansarm så kände mig nödgad att ändra på det 😎
 
Den är supertrevlig tycker jag också, tack! Du frågade inte men heter MSG-B100DG-9AJF och kommer från damavdelningen (såklart!) 😄

37-38mm nånting, tunn o go. Antingen har asiatiska kvinnor armar som skogshuggare eller så är det jag som har tacky smak, spelar väl mindre roll iofs.
Kunde hursomhelst inte hitta en enda bild på www på klockan-kombination-hårig-mansarm så kände mig nödgad att ändra på det 😎
Haha nej frågade gjorde jag inte men är tacksam för att du hade överseende med det misstaget och svarade ändå 🙂
Inser nu att jag kikat lite på liknande klockor i deras sortiment men nog inte sett just denna - är det metallänk på resin-boett?

För övrigt bryr jag mig inte så himmelens mycket om vad tillverkaren saluför klockan till för kön - är den frän och inom budget är jag öppen för att bära den. Är inte mer varsam med min machostatus än så 😅
 
Haha nej frågade gjorde jag inte men är tacksam för att du hade överseende med det misstaget och svarade ändå 🙂
Inser nu att jag kikat lite på liknande klockor i deras sortiment men nog inte sett just denna - är det metallänk på resin-boett?

För övrigt bryr jag mig inte så himmelens mycket om vad tillverkaren saluför klockan till för kön - är den frän och inom budget är jag öppen för att bära den. Är inte mer varsam med min machostatus än så 😅
Vi få la starta upp en extremt macho
mansklubb eller nåt dårå 💪🏼😂

Själva modulen är nån resinhistoria, men resten är metall. Skön länk som smalnar av gött vid låset.
F.ö fullpackad med funktioner liksom storebrorsorna, blåtand, solar mm.
Har redan hunnit använda "mobiltelefonhittaren" ganska/för ofta 🥴
IMG_20230506_164743.jpg
IMG_20230504_152131.jpg
 
Vi få la starta upp en extremt macho
mansklubb eller nåt dårå 💪🏼😂

Själva modulen är nån resinhistoria, men resten är metall. Skön länk som smalnar av gött vid låset.
F.ö fullpackad med funktioner liksom storebrorsorna, blåtand, solar mm.
Har redan hunnit använda "mobiltelefonhittaren" ganska/för ofta 🥴
IMG_20230506_164743.jpg
IMG_20230504_152131.jpg
Mobiltelefonhittare you say? 😍
Såg verkligen precis lagom ut på länken, nätt men hård 👌

Och givetvis ska det startas en machoklubb; har alltid drömt om att ha en plattform där jag kan basunera ut att jag har testiklar 😂
 
Alltså således...jag är ingen anhängare av guld och/eller gula/rosé metaller. Trots det är jag lite sugen på den här. Har några formella åtaganden framöver och det vore väl lite uppkäftigt med en digitalare i dresstorlek, ca 38,4 mm och räknas som dammodell...jo tjena, som jag bryr mig...nog. 🤪
fixedratio_20220803112801_casio_g_shock_psifiako_roloi_me_kaoutsouk_louraki_se_mayro_chroma_g...jpeg
 
Mobiltelefonhittare you say? 😍
Såg verkligen precis lagom ut på länken, nätt men hård 👌

Och givetvis ska det startas en machoklubb; har alltid drömt om att ha en plattform där jag kan basunera ut att jag har testiklar 😂
Javisst, en underskattad komplikation som faktiskt är användbar till skillnad från datum, GMT och annat trams 🤪

😂🤣😂 LOS COJONES SOCIAL CLUB, pax för att va suppleant!
 
Söker microtrådens hjälp. Har en bekant som vill ge en klocka i examenspresent till sin lillebror. Hon letar efter något klassiskt med en budget på ca 5000kr. Jag tänkte först att jag skulle ha hundratals förslag men det enda jag kan komma på som känns rätt är diverse modeller från TimeFactors Smiths Everest, TransGlobal eller Commando men han verkar inte ha butiken öppen för tillfället. Vad finns det mer om man inte vill beställa första bästa kinescopage?
 
Söker microtrådens hjälp. Har en bekant som vill ge en klocka i examenspresent till sin lillebror. Hon letar efter något klassiskt med en budget på ca 5000kr. Jag tänkte först att jag skulle ha hundratals förslag men det enda jag kan komma på som känns rätt är diverse modeller från TimeFactors Smiths Everest, TransGlobal eller Commando men han verkar inte ha butiken öppen för tillfället. Vad finns det mer om man inte vill beställa första bästa kinescopage?

Tissot prx eller srpe55 kanske? Klassiska utan att bli homage 🙂
 
Söker microtrådens hjälp. Har en bekant som vill ge en klocka i examenspresent till sin lillebror. Hon letar efter något klassiskt med en budget på ca 5000kr. Jag tänkte först att jag skulle ha hundratals förslag men det enda jag kan komma på som känns rätt är diverse modeller från TimeFactors Smiths Everest, TransGlobal eller Commando men han verkar inte ha butiken öppen för tillfället. Vad finns det mer om man inte vill beställa första bästa kinescopage?
Spontant tänker jag Tissot quartz. Heritage visiodate kanske?
FDF78EC4-860D-42CB-BBA0-37798382CBB0.jpeg
 
Senast ändrad:
Söker microtrådens hjälp. Har en bekant som vill ge en klocka i examenspresent till sin lillebror. Hon letar efter något klassiskt med en budget på ca 5000kr. Jag tänkte först att jag skulle ha hundratals förslag men det enda jag kan komma på som känns rätt är diverse modeller från TimeFactors Smiths Everest, TransGlobal eller Commando men han verkar inte ha butiken öppen för tillfället. Vad finns det mer om man inte vill beställa första bästa kinescopage?
Det är möjligt att mitt förslag faller under din kategori "första bästa kinescopage" men jag tycker Orient är riktigt fina. Med den budgeten kan ju grabben få både en dykare och en dressare. Sen är han ju snart inne i klockoholismen han med...😃👍
 
Söker microtrådens hjälp. Har en bekant som vill ge en klocka i examenspresent till sin lillebror. Hon letar efter något klassiskt med en budget på ca 5000kr. Jag tänkte först att jag skulle ha hundratals förslag men det enda jag kan komma på som känns rätt är diverse modeller från TimeFactors Smiths Everest, TransGlobal eller Commando men han verkar inte ha butiken öppen för tillfället. Vad finns det mer om man inte vill beställa första bästa kinescopage?

Något från Traska kanske?
Något över budget eventuellt 🤔

Edit, Nodus är bra grejer också!
 
Tillbaka
Topp