• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Har saknat en klocka med blå visare sen jag sålde min Nomos.

20230503_154327.jpg
Den gillade jag! Var ju inte särskilt dyr, kan man få en minireview? :)
 
Söker microtrådens hjälp. Har en bekant som vill ge en klocka i examenspresent till sin lillebror. Hon letar efter något klassiskt med en budget på ca 5000kr. Jag tänkte först att jag skulle ha hundratals förslag men det enda jag kan komma på som känns rätt är diverse modeller från TimeFactors Smiths Everest, TransGlobal eller Commando men han verkar inte ha butiken öppen för tillfället. Vad finns det mer om man inte vill beställa första bästa kinescopage?

Finns väl en del på Serious watches.
Här sorterad på pris och endast "in stock" och mekanisk

 
Söker microtrådens hjälp. Har en bekant som vill ge en klocka i examenspresent till sin lillebror. Hon letar efter något klassiskt med en budget på ca 5000kr. Jag tänkte först att jag skulle ha hundratals förslag men det enda jag kan komma på som känns rätt är diverse modeller från TimeFactors Smiths Everest, TransGlobal eller Commando men han verkar inte ha butiken öppen för tillfället. Vad finns det mer om man inte vill beställa första bästa kinescopage?

Seiko känns som ett måste på listan över rimliga klockor. Du får en schysst klocka med automatverk under 5k.

Tycker den här är ett bra alternativ men det finns ju så klart mer dressiga klockor och de som är mer sportiga om man så vill.
 

Bilagor

  • IMG_0024.png
    IMG_0024.png
    137.2 KB · Visningar: 11
Provar Kinaklocka med namn som inte går att uttala.

Seikoish boettdesign (och verk) men tavlan kan väl omöjligt vara det?

Bra skruvad krona, skön känsla i vridringen som till och med är centrerad 😊
Säkerligen ingen bra finish på verket dock ;)

PXL_20230507_100707452.jpg
 
Jag har precis blivit intresserad av klockor. Köpte en MoonSwatch för ett tag sedan (då deras bil stod utan för mitt jobb) och kompletterade den nyss med en annan roligare klocka jag ropade in på Kaplan. Dock behövdes den lämnas in på service och kommer vara borta i några veckor.
Så vad gör jag då? Lätt besviken att inte kunna använda min nya klocka gick jag förbi den lokala pantbanken och såg en Certina. Riktigt bra skick. Inga repor. Behöver bara bytas batteri på. Så jag slog till och nu känns det lite bättre igen.
IMG_5181.jpg
 
Wow! Det blev ju skittufft🤩 Hur lyckades du göra detta?
Tackar tackar! Tror hälften tycker jag förstört den och hälften som jag att den ser ut som att den legat på botten av Östersjön i bättre delen av ett decennium och att det är ganska trevligt!

Blandning av citronsyra bad i sågspån, i stängd låda upphöjd med ättika i botten under solljus, och med svagt blandad ättika i mineraljord. Men tycker själv att den blev super 🙌🏻 Iaf för mig 😂
 
Tror hälften tycker jag förstört den och hälften som jag att den ser ut som att den legat på botten av Östersjön i bättre delen av ett decennium och att det är ganska trevligt!

Blandning av citronsyra bad i sågspån, i stängd låda upphöjd med ättika i botten under solljus, och med svagt blandad ättika i mineraljord. Men tycker själv att den blev super 🙌🏻 Iaf för mig 😂
Ja jag tycker det blev kanon! Med en så pass billig klocka kan man ju faktiskt experimentera lite👍
 
Tillbaka
Topp