• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tyvärr inte vart på kameran under själva processen som var under tre dygn dumt nog nu i efterhand då det nog vart en fin liten tråd ändå! (Man lever och lär)

Men kommer en wristshot i dagarna nästa gång jag ska ut i skogen, (imorgon är det kontor så till linnekavaj blir den nog lite fel)

Här är dock en bild på mig under den första och andra dagen

47CAB1D7-E4D7-44B5-9FDA-B553AD9B8B32.gif
 
Blir ju en aning dyr och lite för liten för mig, 36mm.
Men gillas ändå :)

IMG_37351_1024x1024@2x.gif

IMG_3733_1024x1024@2x.gif

 
Söker microtrådens hjälp. Har en bekant som vill ge en klocka i examenspresent till sin lillebror. Hon letar efter något klassiskt med en budget på ca 5000kr. Jag tänkte först att jag skulle ha hundratals förslag men det enda jag kan komma på som känns rätt är diverse modeller från TimeFactors Smiths Everest, TransGlobal eller Commando men han verkar inte ha butiken öppen för tillfället. Vad finns det mer om man inte vill beställa första bästa kinescopage?
Tack för alla tips! Nu verkar hon dock ha svängt mer åt skin diver hållet. Det känns mer som min hemmaplan men vart ska man vända blicken för att få så mycket som möjligt för pengarna? Min spontana tanke är Yema Superman Quartz eller Marine Nationale.

Hon hade hittat en från About Vintage som på pappret verkar ok men är det någon här som kan uttala sig om kvalitet/pris ratio på den?



M0760_ABOUT_VINTAGE_DIVER_SC01_DIVER_5LINK_STEEL_MATT_BLACK_FRONT_TRANSPERENT_BG_35a1b0e0-5e50-4c08-9f21-480eb6c90e38_800x.png
 
Tack för alla tips! Nu verkar hon dock ha svängt mer åt skin diver hållet. Det känns mer som min hemmaplan men vart ska man vända blicken för att få så mycket som möjligt för pengarna? Min spontana tanke är Yema Superman Quartz eller Marine Nationale.

Hon hade hittat en från About Vintage som på pappret verkar ok men är det någon här som kan uttala sig om kvalitet/pris ratio på den?
 
Tack för alla tips! Nu verkar hon dock ha svängt mer åt skin diver hållet. Det känns mer som min hemmaplan men vart ska man vända blicken för att få så mycket som möjligt för pengarna? Min spontana tanke är Yema Superman Quartz eller Marine Nationale.

Hon hade hittat en från About Vintage som på pappret verkar ok men är det någon här som kan uttala sig om kvalitet/pris ratio på den?



M0760_ABOUT_VINTAGE_DIVER_SC01_DIVER_5LINK_STEEL_MATT_BLACK_FRONT_TRANSPERENT_BG_35a1b0e0-5e50-4c08-9f21-480eb6c90e38_800x.png
Den här är nog inte så dum, men är ju inte tillgänglig förrän Q3.
 
Okej 👍 Allt är såklart möjligt, men ovanligt att man registrerar sig på klocksnack (KS) för att i sitt första inlägg marknadsföra ett företag man inte har något egenintresse i.
Desto vanligare är att en representant från företaget i fråga gör just så för att "undercover" göra lite reklam.

😜

 
Tillbaka
Topp