• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

460 lätta meter nerför backen ligger hemmastranden där det för närvarande inte råder någon trängsel. Efter en hel dag här så är det som att bestiga K2 då man skall hem.
20230520_104536.jpg
20230520_104745.jpg
20230520_104912.jpg
 
Var nyfiken på klockor från det billiga märket Tandorio.
Gillar deras "sterila" tavlor, denna påminner mig om gamla militärklockor.
Klockans bredd 36mm och jag har ca 16-16,5cm handled och jag gillar att ha armbandet att det inte rör sig upp och ner, fick göra ett extra hål.
Kan använda första hålet också för att ha den lite löst.
Klockarmbandet av läder var överraskande bra, mjukt och följsamt, har ett Nh35A automat urverk, butterfly spänne och safirglas.
Står att den ska tåla 200 meter, men litar inte på det, så länge den tål lite regn eller stänk från kranen så är det lugnt för min del.
Lume på klockan är precis som med billiga klockor, inget vidare, men helt ok för vad det är.
För ca 750kr inkl frakt och tullavgifter (tog 11 dagar att komma fram), måste jag säga att man får mycket klocka för pengarna.
Gillar den mer än jag trodde att jag skulle göra.



Tandorio 1.jpg

Tandorio 2.JPG


Tandorio 3.JPG



Tandorio 4.JPG
 
Senast ändrad:
Var nyfiken på klockor från det billiga märket Tandorio.
Gillar deras "sterila" tavlor, denna påminner mig om gamla militärklockor.
Klockans bredd 36mm och jag har ca 16-16,5cm handled och jag gillar att ha armbandet att det inte rör sig upp och ner, fick göra ett extra hål.
Kan använda första hålet också för att ha den lite löst.
Klockarmbandet av läder var överraskande bra, mjukt och följsamt, har ett Nh35A automat urverk, butterfly spänne och safirglas.
Står att den ska tåla 200 meter, men litar inte på det, så länge den tål lite regn eller stänk från kranen så är det lugnt för min del.
Lume på klockan är precis som med billiga klockor, inget vidare, men helt ok för vad det är.
För ca 750kr inkl frakt och tullavgifter (tog 11 dagar att komma fram), måste jag säga att man får mycket klocka för pengarna.
Gillar den mer än jag trodde att jag skulle göra.



Tandorio 1.jpg

Tandorio 2.JPG


Tandorio 3.JPG



Tandorio 4.JPG
Ja, det är onekligen mycket pang för pengen då det gäller Tandorio. Jag har två med NH35A: Hemlige Arne och Hemlige Helge.
20230520_142824.jpg
 
Ja tyvärr samma modell och färg. 😆
Kanske går ändå? 😂
CCCF0F0D-19D4-43B9-B0DE-B1DE285B7C22.png
Där står det ju inte att den minsta ordersumman för en modell och färg är 3000 euro. Det står att det är 30 st. Det borde inte vara så svårt att plocka ihop en order med modeller som säljer då. Hoppas att någon tar tag i det så de får svensk distribution igen.
 
Där står det ju inte att den minsta ordersumman för en modell och färg är 3000 euro. Det står att det är 30 st. Det borde inte vara så svårt att plocka ihop en order med modeller som säljer då. Hoppas att någon tar tag i det så de får svensk distribution igen.
Hur läser du nu? Det står ju tydligt att minimum av varje sort, varje färg, varje storlek är 30 st och till ett fakturavärde av minimum €3000,00
 
Minst 30 av varje färg/modell och minsta ordervärde 3k euro tolkar jag det som... 🤷‍♂️
Det är rätt, men med ytterligare en parameter: storleken. Ex: 30 st svarta, modell XXX s, 20 mm bredd. Men om någon vill ha t.ex. 22 mm i samma modell då är det ju en ny batch som gäller, d.v.s. 30 st svarta, modell XXX, 22 mm bredd. Ordervärdet torde bli av underordnad betydelse för varje batch som läggs till.
 
Det är rätt, men med ytterligare en parameter: storleken. Ex: 30 st svarta, modell XXX s, 20 mm bredd. Men om någon vill ha t.ex. 22 mm i samma modell då är det ju en ny batch som gäller, d.v.s. 30 st svarta, modell XXX, 22 mm bredd. Ordervärdet torde bli av underordnad betydelse för varje batch som läggs till.
😂
 
Det är rätt, men med ytterligare en parameter: storleken. Ex: 30 st svarta, modell XXX s, 20 mm bredd. Men om någon vill ha t.ex. 22 mm i samma modell då är det ju en ny batch som gäller, d.v.s. 30 st svarta, modell XXX, 22 mm bredd. Ordervärdet torde bli av underordnad betydelse för varje batch som läggs till.
Precis så tolkar jag det också. Men vi skåningar tänker väl inte som stockholmare.
 
Tillbaka
Topp