• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

117 euro!!!

Screenshot_20230518-200204_Samsung Internet.jpg

Köp originalet från Bonetto, kostar typ 350kr. Watchgecko har fått hybris deluxe 🤦‍♂️
 
Hmm se där, var längesen jag kollade men för mig jag sett handlare i eu ha dem men hittar inte nu. Så kanske har helt fel, sorry 🙃
Jag har faktiskt inte heller kollat på länge så jag har ingen aning 😅 Jag tänkte mer på handel direkt ifrån Bonetto. Tycker det är lite synd att man inte kan handla direkt därifrån för det finns ju en jäkla massa kul i många färger 😊
 
Chronofactum hade några enstaka ex av 295 förra året, men det är väl risk att de är försvunna nu. Eller i alla fall prishöjda...
 
Går ju att köpa vissa modeller från nedanstående, men då tillkommer ju VAT m.m.
Just 295an verkar ha gått åt, men i övrigt kan det ju definitivt löna sig att räkna/jämföra mot Watchgecko.
 
Går ju att köpa vissa modeller från nedanstående, men då tillkommer ju VAT m.m.
Just 295an verkar ha gått åt, men i övrigt kan det ju definitivt löna sig att räkna/jämföra mot Watchgecko.
Finns även hos Gnomon.
 

DOXA_SUB300TCliveCussler_840.80.031.15_1651x1800.png
Kompletterar med denna. :)
 
Vet inte riktigt vad man ska tycka :)?
Alltså jag måste ändå säga att jag gillar den. Jag är inget fan av aged steel-looken i vanliga fall men det hade samtidigt sett konstigt ut med den tavlan tillsammans med en boett som ser helt ny ut. När man tittar på riktiga bilder så tycker jag att tavlan ser riktigt bra ut. Det enda tråkiga är priset, jag vill inte betala 8K extra jämfört med en vanlig 300T, det är alldeles för mycket.

Här är en annan video med macrobilder, riktigt tjusigt.
 
Alltså jag måste ändå säga att jag gillar den. Jag är inget fan av aged steel-looken i vanliga fall men det hade samtidigt sett konstigt ut med den tavlan tillsammans med en boett som ser helt ny ut. När man tittar på riktiga bilder så tycker jag att tavlan ser riktigt bra ut. Det enda tråkiga är priset, jag vill inte betala 8K extra jämfört med en vanlig 300T, det är alldeles för mycket.

Här är en annan video med macrobilder, riktigt tjusigt.
Och jag kan inget om personen men verkar ju ändå vara en fin tanke bakom.
 
QUARTZ?
Jag fick just en fråga av en bekant om trevliga kvartsdykare. De jag kom på i stunden var Momentum, Scurfa och Aqualand. Sedan blev det svart. Har ni några bra tips? Klockan ska helst gå att beställa direkt, genast och omgånde om jag har förstått det rätt. (Den här frågan har säkert ställts förut)
 
QUARTZ?
Jag fick just en fråga av en bekant om trevliga kvartsdykare. De jag kom på i stunden var Momentum, Scurfa och Aqualand. Sedan blev det svart. Har ni några bra tips? Klockan ska helst gå att beställa direkt, genast och omgånde om jag har förstått det rätt. (Den här frågan har säkert ställts förut)
Citizen har ju många andra trevliga dykare förutom Aqualand och som dessutom är Eco-Drive så att du i princip aldrig behöver byta batteri. De kan man köpa i nästan alla Ur&Penn-butiker så bor din vän nära civilisationen så kan man plocka upp en på dagen. :) Lånad bild:
Citizen-Eco-Drive-Promaster-Diver-03.jpg
 
QUARTZ?
Jag fick just en fråga av en bekant om trevliga kvartsdykare. De jag kom på i stunden var Momentum, Scurfa och Aqualand. Sedan blev det svart. Har ni några bra tips? Klockan ska helst gå att beställa direkt, genast och omgånde om jag har förstått det rätt. (Den här frågan har säkert ställts förut)
Tissot Seastar finns i såväl mekanisk som i kvartsversion, i olika storlekar från 36 mm till 44 mm. Vissa ÅF har på lager, andra är beställningvaror.
 
QUARTZ?
Jag fick just en fråga av en bekant om trevliga kvartsdykare. De jag kom på i stunden var Momentum, Scurfa och Aqualand. Sedan blev det svart. Har ni några bra tips? Klockan ska helst gå att beställa direkt, genast och omgånde om jag har förstått det rätt. (Den här frågan har säkert ställts förut)
Certina har ju sin DS Actiondykare med kvartsverk.
 
Citizen har ju många andra trevliga dykare förutom Aqualand och som dessutom är Eco-Drive så att du i princip aldrig behöver byta batteri. De kan man köpa i nästan alla Ur&Penn-butiker så bor din vän nära civilisationen så kan man plocka upp en på dagen. :) Lånad bild:
Citizen-Eco-Drive-Promaster-Diver-03.jpg
Ja, det är ett synnerligen beprövat, förnuftigt och prisvärt alternativ. 👍
 
QUARTZ?
Jag fick just en fråga av en bekant om trevliga kvartsdykare. De jag kom på i stunden var Momentum, Scurfa och Aqualand. Sedan blev det svart. Har ni några bra tips? Klockan ska helst gå att beställa direkt, genast och omgånde om jag har förstått det rätt. (Den här frågan har säkert ställts förut)

Horloscaphe, kommer lägga ut brorsan till denna i morgon.

IMG_6769.jpeg


@Nikk, PM om denna är intressant:
IMG_6770.png
 
Tillbaka
Topp