• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Sista jobbdagen för veckan, Citizen på…
E5D34371-D96E-4739-8353-5CC8E4DB91CE.jpeg
 
Räknade att lådan kostat 48444kr, det tycker jag ändå är en väldigt affordable samling med tanke vad jag har fått för pengarna :D Det är ju antingen en ny tudor typ eller två seikos, en Aquadive, en Rado, en tissot, en Certina, en Suunto, en Monta,en Steinhart, en Calvin Klein och en burberry. Hälften av min samling kommer ju från denna tråden så jag tycker att samlingsbilden passar här inne :D

Edit: … och en Squale :D

IMG_4687.jpeg
 
Senast ändrad:
Räknade att lådan kostat 48444kr, det tycker jag ändå är en väldigt affordable samling med tanke vad jag har fått för pengarna :D Det är ju antingen en ny tudor typ eller två seikos, en Aquadive, en Rado, en tissot, en Certina, en Suunto, en Monta,en Steinhart, en Calvin Klein och en burberry. Hälften av min samling kommer ju från denna tråden så jag tycker att samlingsbilden passar här inne :D
IMG_4687.jpeg

Och en Squale
 
Nytillskott. Det här är RIKTIGT bra! Jag har haft klockor för 20-25k med betydligt sämre finish. Kanterna är knivskarpa och borstningen jämn och fin. Det enda jag kan anmärka på är att vridringen inte linjerar 100% med tavlan. Känslan i vridringen är också hur bra som helst. Får mig att minnas min two-liner Pelagos jag ägde men sålde pga storleken. Länken är också en fullpoängare, följsam och fin med bra finish. Den här kommer få mycket handledstid har jag en känsla av.

F89B1A93-175C-4090-B788-0EBFF5C42593.jpeg
 
Nytillskott. Det här är RIKTIGT bra! Jag har haft klockor för 20-25k med betydligt sämre finish. Kanterna är knivskarpa och borstningen jämn och fin. Det enda jag kan anmärka på är att vridringen inte linjerar 100% med tavlan. Känslan i vridringen är också hur bra som helst. Får mig att minnas min two-liner Pelagos jag ägde men sålde pga storleken. Länken är också en fullpoängare, följsam och fin med bra finish. Den här kommer få mycket handledstid har jag en känsla av.

F89B1A93-175C-4090-B788-0EBFF5C42593.jpeg
Vad är det för godsak?
 
Får väl slänga in Aquastars senaste release här med då det är micro och denna är relativt affordable ($990 på nato, $1090 på Tropic och $1190 på BoR-länk, alla priser ex moms). 37 härliga millimeter så samma dimensioner på Model 60 som kom -57. 👌
20230411_Aquastar_021-Edit-2.jpg
20230408_Aquastar_036-Edit (1).jpg
20230407_Aquastar_003-Edit.jpg
 
Får väl slänga in Aquastars senaste release här med då det är micro och denna är relativt affordable ($990 på nato, $1090 på Tropic och $1190 på BoR-länk, alla priser ex moms). 37 härliga millimeter så samma dimensioner på Model 60 som kom -57. 👌
20230411_Aquastar_021-Edit-2.jpg
20230408_Aquastar_036-Edit (1).jpg
20230407_Aquastar_003-Edit.jpg
Påminner ju en del om Super Squale men den här känns ju snäppet vassare på alla sätt och ett rimligt pris.
 
Påminner ju en del om Super Squale men den här känns ju snäppet vassare på alla sätt och ett rimligt pris.
Ja, exakt. Jag har varit och hovrat över köp-knappen på den svarta Super Squalen så många gånger men det är något som gnager med den. För långa visare och fattig bezel där de valde ett inlägg istället för att göra den i solitt stål. Aquastar har gjort alla rätt här så det var insta-buy för min del. Knep en på nato för jag har redan länken och Tropic till den från Deepstar II som tydligen har exakt samma boett.
 
Hur bärs den? Tänker att den har udda form men sugen på att pröva en
Den bärs förvånansvärt lätt. Den har ju samma typ av "knasiga" boettprofil som Unimatic U2, d.v.s. med lätt uppåtpekande bandhorn, varför det inte är en "handledskramare" vilket passar mig som har rätt grova handleder (21 cm i omkrets) då vissa ur med väldigt nedåtsvängda bandhorn inte blir komfortabla för min del.
20230526_173143~2.jpg
 
Tillbaka
Topp