• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Lånar FruBr's Traska idag. Inte tråkig alls! 😁
PSX_20230526_091321.jpg
Men Frubr kanske tycker det var tråkigt 😆
Somrig!
 
Förra året sågs ett antal RZE här i tråden - inte så många nuförtiden eller?
Den här känns ju lite spännande - för visst är det titan den kommer i?
Det är väl deras grej?
Har alltid velat testa en titanklocka.




4997147-bc446f0ba3a859c3d97b7bacad253e4b.jpg

4997148-5f24aa6e533f979ada6a218b18f383b5.jpg
Jag har länge kikat på den här, men just att det är titan gör att jag "håller mina hästar".
 
Kul köp med nya Model 60! Bra att de har bidirectional bezel. Den mest praktiska för daglig användning.

Kör min ”60-tals” Armida idag. Lite tjockare än 60-an men trevlig på 38 mm.

IMG_6870.jpeg
Ja, det är väldigt smidigt med bidirectional bezel. Det har ju den här också eftersom det är exakt samma boett som Model 60. Väldigt trevlig vridring med keramiskt kullager som gör klicken distinkta.
PSX_20230527_174952.jpg
 
Jag hade en Citizen Bullhead i början på 70-talet och var för något år sedan intresserad av den nya varianten på bilden. Tror den var Ø 43 mm och vägde ca 125 gram. När jag provade den så dog intresset direkt. Hade önskat 50-75 gram till, men detta är en högst personlig preferens.

Screenshot_20230527_182813_Amazon Shopping~2.jpg
Kan faktiskt förstå dig när det gäller den där klockan. Ser ju ut att väga en del.
 
Vad säger ni om det här?
Gammalt men just börjat läsa på om Doxa.

Den klockan är ju kontroversiell men jag tycker att Synchron har all rätt att tillverka den då de ägde Doxa på den tiden när den designades och såldes. Otroligt trevlig klocka för övrigt. 😊 Jag älskar ju både Synchron och Doxa, de är så jäkla najs. 👌
DSCF7091.jpg
 
Den klockan är ju kontroversiell men jag tycker att Synchron har all rätt att tillverka den då de ägde Doxa på den tiden när den designades och såldes. Otroligt trevlig klocka för övrigt. 😊 Jag älskar ju både Synchron och Doxa, de är så jäkla najs. 👌
DSCF7091.jpg
Håller med - inte meningen att peka finger utan mer intresserad av historien bakom märkena.
Haha jag blev sååå besviken häromveckan då jag hittade den här;

  • "Order here"
  • YES!!!
1290usd!

och så i skitsmå röda bokstäver; SOLD OUT
 
Håller med - inte meningen att peka finger utan mer intresserad av historien bakom märkena.
Haha jag blev sååå besviken häromveckan då jag hittade den här;

  • "Order here"
  • YES!!!
1290usd!

och så i skitsmå röda bokstäver;

SOLD OUT

Ser man bara det som en homage till en gammal Synchron så är det inte ens kontroversiellt heller. Jag tycker personligen att Synchrons version är bättre än Doxas och den kostade dessutom mycket mindre. Tyvärr så sålde den slut på nolltid men brukar dyka upp på K&S med jämna mellanrum.
 
Tillbaka
Topp