• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Denna var riktigt bra. 35mm kärlek 🫶
IMG_2836.jpeg
 
Den bärs förvånansvärt lätt. Den har ju samma typ av "knasiga" boettprofil som Unimatic U2, d.v.s. med lätt uppåtpekande bandhorn, varför det inte är en "handledskramare" vilket passar mig som har rätt grova handleder (21 cm i omkrets) då vissa ur med väldigt nedåtsvängda bandhorn inte blir komfortabla för min del.
20230526_173143~2.jpg
Jag förstår. Har ju andra typen av handleder (snören) så den passar kanske inte mig ändå
 
äldre vintageur och vatten. finns något hyfast riskfritt knep att ta reda på vad klockan klarar?
edit: någon med koll på om eterna matic kon tiki 20 ska klara vatten?
 

Bilagor

  • 7B7B692C-8A68-47E6-85A2-0C2D93893693.jpeg
    7B7B692C-8A68-47E6-85A2-0C2D93893693.jpeg
    641.5 KB · Visningar: 3
Senast ändrad:
äldre vintageur och vatten. finns något hyfast riskfritt knep att ta reda på vad klockan klarar?

Vilken pärla! 🤩 Är väl rent allmänt rimligt att kolla över packningar och kanske trycktesta för en klocka riskerar ju att råka ut för fukt i vardagen. Men ska du ha en badklocka finns ju helt klart vettigare alternativ...

Denna får uppleva ett och annat vattenstänk men jag skulle aldrig sänka ner den i vatten 😅

20230527_113717.jpg


🤘
 
Hallå tråden! Nån som sitter på en Boldr quartzare? Deras field watch inte gmt. Som funkar ska tillägas. Saknar den klockan som fasen... 🥲
 
  • Like
Reactions: M26
Tillbaka
Topp