• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Lyckades sno tillbaka Wempe från sonen i går kväll. Följer med 1/1 och 3/4 länkar extra så det ger oanade möjligheter till finjustering. Sizeade in den perfekt för normalt användande i rumstemperatur vilket brukar ge lite för snäv på natten för mig. Snäv men inte för snäv är domen. Fifasen vilken följsam och vacker länk den har enl. mig. Jag har ca 175mm handled och Wempen är d=40mm och en boettform som kan upplevas större. Men jag är supernöjd. Stor men inte för stor tycker jag men allt är ju enl. bärarens känsla.
20230610_085555.jpg

20230610_090830 (1).jpg

Den där ser för härlig ut. Sneglade på den mer än en gång 👀
Vore intressant att veta om man kan fixa ett gummi från Wempe till den. Finns ju att välja till några av deras modeller men kan inte hitta det separat.
 
Den där ser för härlig ut. Sneglade på den mer än en gång 👀
Vore intressant att veta om man kan fixa ett gummi från Wempe till den. Finns ju att välja till några av deras modeller men kan inte hitta det separat.
Har sett detta gummi till andra Iron Walker och tycker att de har liknande skruvinfästning mot boetten. Funderar på att låta @danko sy upp ett strutsben :).
1686406714198.png

1686406997885.png
 
Lite manligt arbete att utföra så man byter om till Vostok och mek-handskar.
Eller diskhandskar som de kallas när hon använder dom.😊

PXL_20230610_155422378~2.jpg


(Om du mot förmodan läser detta elskling så var det bara ett skämt och jag lovar ta disken i en vecka....)
 
Tillbaka
Topp