• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Och dagens dubbla färgmatchningspris gååår tiiiiiiil ...... @Smooth Operator 👏. Jag ger mig själv tröstpriset för good effort.
20230609_200527 (2).jpg
Det där var ju en ljuvlig kombination, inkl. skosnören. 😍
Är det en vintage Tissot?
 
Japp pappas gamla manuella Tissot Navigator från tidigt 70 som jag la beslag på för 25 år sedan och använder ett par gånger per år. Inte mikro så topic i det inlägg var färgmatchningen :).
Men Tissot, oavsett vintage eller nytt, måste ju gå under affordable. Jag var ett stort Tissotfan på 60-, & 70-talen med ett antal PR516 i min ägo. Senaste Tissoten var en kronograf, edition Sydney OS 2000 och den finns kvar här någonstans.
Men proveniensen hos din vackra Tissot är oslagbar. Alltid något speciellt med fäders ur. Var rädd om det!
 
Senast ändrad:
Men Tissot, oavsett vintage eller nytt, måste ju gå under affordable. Jag var ett stort Tissotfan på 60-, & 70-talen med ett antal PR516 i min ägo. Senaste Tissoten var en kronograf, edition Sydney OS 2000 och den finns kvar här någonstans.
Men proveniensen hos din vackra Tissot är oslagbar. Alltid något speciellt med fäders ur. Var rädd om det!
Tack, det är nog den jag är mest rädd om då den har ett affektionsvärde. En annan favvo är denna PR516 Tror det James Bond hade en sådan eller snarlik i Live and Let Die från 1973.
20220417_165702.jpg
 
Lyckades sno tillbaka Wempe från sonen i går kväll. Följer med 1/1 och 3/4 länkar extra så det ger oanade möjligheter till finjustering. Sizeade in den perfekt för normalt användande i rumstemperatur vilket brukar ge lite för snäv på natten för mig. Snäv men inte för snäv är domen. Fifasen vilken följsam och vacker länk den har enl. mig. Jag har ca 175mm handled och Wempen är d=40mm och en boettform som kan upplevas större. Men jag är supernöjd. Stor men inte för stor tycker jag men allt är ju enl. bärarens känsla.
20230610_085555.jpg

20230610_090830 (1).jpg
 
Tillbaka
Topp