• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Så där ja.
Jo, jag är nöjd.
20230706_202851.jpg
 
Hann tänka, @Jamterik kvalite på denna bild, men en sekund senare förstod jag förstås :). Medför det en massa inställningar som nollats vid batteribytet?
🤣Ha, ha..., ja det kändes nästintill omöjligt att ta ett tydligt foto. Och ja, allt är nollställt efter att batteriet har dött. Men det gick bra med hjälp av en manual på en lite större skärm. De flesta G-Shock ställs väl in enligt samma princip, men ett redan flytt minne hos en gammal gubbe är inget att förlita sig på.
20230707_121634.jpg
 
Triggervarning för folk som är rädd för att köpa något som kan ses som damklocka antar jag...

För alla andra:

Håller på att packa för lite apparatdykning och snorkling nu när blåsten lägger sig på västkusten. Fick den nya 37mm Citizen idag så den ska med för testning. Extrapris på Ur & Penn för övrigt. Sitter asnajs på min 16,5-handled, så nu får G-shocken stanna hemma.:)
city1.jpg
city2.jpg


Lite läsning om du gillar små klockor

 
Triggervarning för folk som är rädd för att köpa något som kan ses som damklocka antar jag...

För alla andra:

Håller på att packa för lite apparatdykning och snorkling nu när blåsten lägger sig på västkusten. Fick den nya 37mm Citizen idag så den ska med för testning. Extrapris på Ur & Penn för övrigt. Sitter asnajs på min 16,5-handled, så nu får G-shocken stanna hemma.:)
city1.jpg
city2.jpg


Lite läsning om du gillar små klockor

Perfekt storlek och mer affordable än så där blir det nog inte. Solar quartz så man behöver aldrig bry sig om att byta batteri och det är en Citizen så den kommer antagligen att ticka på i 30 år. Allt för sub 3K. 👌
 
Tillbaka
Topp