• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Triggervarning för folk som är rädd för att köpa något som kan ses som damklocka antar jag...

För alla andra:

Håller på att packa för lite apparatdykning och snorkling nu när blåsten lägger sig på västkusten. Fick den nya 37mm Citizen idag så den ska med för testning. Extrapris på Ur & Penn för övrigt. Sitter asnajs på min 16,5-handled, så nu får G-shocken stanna hemma.:)
city1.jpg
city2.jpg


Lite läsning om du gillar små klockor

Har smygkollat lite på den också, ser riktigt trevlig ut för den relativt låga prislappen🤌🏼
Är det 20mm mellan bandhornen? Tvetydiga uppgifter på www...
 
Triggervarning för folk som är rädd för att köpa något som kan ses som damklocka antar jag...

För alla andra:

Håller på att packa för lite apparatdykning och snorkling nu när blåsten lägger sig på västkusten. Fick den nya 37mm Citizen idag så den ska med för testning. Extrapris på Ur & Penn för övrigt. Sitter asnajs på min 16,5-handled, så nu får G-shocken stanna hemma.:)
city1.jpg
city2.jpg


Lite läsning om du gillar små klockor


Ser bra ut! Nu har jag iof 44mm zelos på men nyfiken på 37mm dykare mer och mer. Ur&Penn tilltrots de har väldigt bra priser på Citizen kontra andra AD’s, även sett ut i Europa!
 
En tvättäkta Pennan & Svärdet affordable/micro :nailbiting:. Eller ja, nypriset verkar varit galna 9500 spänn. En J35 Draken-homage, dock Swiss made och ETA 2824, införskaffad för en spottstyver. Rätt snyggt mixat med olika finish på caset, går väldigt bra och precist.
20230707_180357.jpg
 
Har sålt det mesta senaste tiden iof men nej denna sitter bergsäkert. Velat ha en hammerhead i flera år och fattar inte varför jag väntat så länge 🙂
Skönt. De där bronsarna som flashas av och till i tråden (i synnerhet den där hammerheaden) har en negativ inverkan på min förnöjsamhet. Jag vill helt enkelt ha!
Om man skulle tipsa admin om att strypa exponering av dylika med sisådär 50%.
Typ köpstopp... i princip....
 
Skönt. De där bronsarna som flashas av och till i tråden (i synnerhet den där hammerheaden) har en negativ inverkan på min förnöjsamhet. Jag vill helt enkelt ha!
Om man skulle tipsa admin om att strypa exponering av dylika med sisådär 50%.
Typ köpstopp... i princip....

Bjuder på några bilder till innan solen lägger sig på tomten 👀
64832B67-650A-49DE-8F9E-BACAD937FF6C.jpeg
A4A31B2F-7CE4-4684-8A02-349695EB5B91.jpeg



Plus en bild på duon som nu finns kvar efter en rejäl bantning senaste veckan. Så nu ska nog något in… 🙈
E1E995C0-0340-4AED-B15D-98A3F43AE3F2.jpeg
 
Gruppo Gamma An-18 har varit en mycket trevlig följeslagare ända sedan den införskaffades. Mycket trevligare än jag vågade hoppas på efter att jag gått ner till Sub 40mm, men helt i onödan kan jag bara konstatera nöjt då brons skall bära stort, det är ju liksom halva grejen 😁

Trevlig kväll på er vänner!

IMG_20230620_194616.jpg
IMG_20230620_194702.jpg
IMG_20230620_194745.jpg
IMG_20230620_194207.jpg
IMG_20230620_194912.jpg
Sjukt vacker klocka letat efter en Gruppo gamma men lyckas aldrig hitta någon dessvärre.
 
Tillbaka
Topp