• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kaffedags.

50330F7B-26BB-4CE9-92FC-80D9B78528B2.jpeg

Hur är originalbandet på dessa? Köpte idag en bra prissatt på blocket, blå camovarianten, vilket ska bli trevligt få prova 🙂

(Ser ju du har ett annat band än original på)

Hur är originalbandet på dessa? Köpte idag en bra prissatt på blocket, blå camovarianten, vilket ska bli trevligt få prova 🙂

(Ser ju du har ett annat band än original på)
Grattis till en grym klocka! Jag tyckte originalbandet var för klumpigt. Väldigt bekvämt i mjuk silikon men för bulkigt på armen för min smak. Jag har blivit väldigt sugen på att testa den med full lume tavla också. Får se om jag hittar någon till rätt pris någon gång.

Grattis till en grym klocka! Jag tyckte originalbandet var för klumpigt. Väldigt bekvämt i mjuk silikon men för bulkigt på armen för min smak. Jag har blivit väldigt sugen på att testa den med full lume tavla också. Får se om jag hittar någon till rätt pris någon gång.

Var också väldigt sugen på den men tänkte att jag provar modellen innan, var nog 1/2 priset mot den. Även fast relojesdemoda har full lume för typ 3.6k.

Ok, se om jag gillar det annars blir det något annat band 🙂

Var också väldigt sugen på den men tänkte att jag provar modellen innan, var nog 1/2 priset mot den. Även fast relojesdemoda har full lume för typ 3.6k.

Ok, se om jag gillar det annars blir det något annat band 🙂
Det lät ändå som ett bra pris för full lume, BN0227-25X. Billigaste jag hittat är runt 4500. Tänker att om jag hittar en för under 3k slår jag till. Skulle behöva sälja av lite som jag aldrig använder bara.

Edit: Såg nu att det finns en -17X också. Vet du vad skillnaden är mellan 17X och 25X? Ser identiska ut tycker jag.

Edit2: 25X verkar vara USA-marknad och 17X ”international”. Undrar varför?

Senast ändrad:
Ja ni har en pumptrack, det skulle jag vilja ha i Göteborg också, har försökt få kommunen att bygga en i snart 8 år. Man kan ju spela fotboll på dem…

Jaja, OT, den här släpps snart:
IMG_7722.jpeg

Det kanske är jag som är trög, men har de inte skrivit fel? Menar de inte Thursday 27th?
Hur som haver blev jag väldigt sugen på att klicka hem en, den såg riktigt läcker ut! Skall du hugga?

Det lät ändå som ett bra pris för full lume, BN0227-25X. Billigaste jag hittat är runt 4500. Tänker att om jag hittar en för under 3k slår jag till. Skulle behöva sälja av lite som jag aldrig använder bara.

Edit: Såg nu att det finns en -17X också. Vet du vad skillnaden är mellan 17X och 25X? Ser identiska ut tycker jag.

Edit2: 25X verkar vara USA-marknad och 17X ”international”. Undrar varför?

Är väll rätt vanligt med olika ref hos Citizen beroende på marknad, USA har ju oftast (oklart varför) en egen.

Även lite sugen på nya Orca, när man väl köpt en Citizen tittar man gärna åt fler 😅
C21B427A-5E23-42EC-920B-3D7DBB20245F.jpeg

Apropå Citizen, stötte på en video med en Promaster med en tavla jag bara var tvungen att ha så fort som möjligt. Har dock inga somriga gummin för att fullborda det hela :D. Väldigt skön och skimrande tavla som är svår att få bra med en lins.

20230719_125846.jpg

Verkar vara ett höjdarsläpp av E/N i mina ögon. Blir bara bättre och bättre för varje gång jag ser 🥲. Skriv gärna lite tankar och omdömen🙏.
Den är riktigt vass. Härlig h-länk med mikrojustering. Inte alltför tjock för att vara en 500m. Dock har jag vant mig vid större klockor och denna bärs mer som en 40mm sub än vad jag trodde. Får se hur länge sen stannar.

För ett par veckor sen bad jag om tips på klockor på 36mm i GADA-stuk för att testa om det var för mig. Jag fick många bra tips men slutade med något annat. Klickade hem en Christopher Ward C63 i 36mm på deras rea för ett par veckor sen. Riktigt snygg klocka och ångrar mig inte att jag gick ner i storlek 🤩

20230719_154626.jpg

En liten recension om senaste klockköpet Spinnaker Fleuss och en storleksjämförelse med Vostoks tonneau-dykare.
Till att börja med är jag mycket nöjd med utseende och detaljer.
Exempelvis borstade ytor på ovansida och på sidorna av luggarna med en liten blankpolerad yta däremellan. Snyggt!
20230719_184503.jpg

Jag vet. Det är ingen unik detalj. Men det är ju ändå relativt sett ett budgetmärke, och för en del dyrare klockor brukar sådana detaljer framföras som argument för det högre priset.
Storleksmässigt känns den som vostoken, möjligen känslan att vara lite nättare fast den är större och även lite tyngre.
20230719_184320.jpg
20230719_184208.jpg

Kronan känns i det närmaste lite liten när man är van vid vostok amphibia, men det kan ju vara en sådan detalj som gör att amphibian nästan känns större.
20230719_184229.jpg

Om jag skulle ha något att gnälla över hade den varit ännu bättre utan datum, och med ett kupat glas hade den varit ännu coolare än den redan är.
20230719_184634.jpg

Men jag är nöjd. Detta är en klar keeper.

Tillbaka
Topp