• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Någon som har tips på en schysst daily beater?

36-38mm.
Datumfunktion.
Tunn och lätt att bära, ska kunna glida in under skjortärmen utan problem.
Helst ingen submariner homage.

Någon som har tips på en schysst daily beater?

36-38mm.
Datumfunktion.
Tunn och lätt att bära, ska kunna glida in under skjortärmen utan problem.
Helst ingen submariner homage.
IMG_1507.jpeg

Prova min på ett lite för smalt canvas, satt dock bra så blir nog ett blått/svart så småningom…
743D668E-36A3-4E38-AE15-4098E7615096.jpeg
783D7ADA-8DCF-4D29-B38E-933E194E28C4.jpeg

Köpte mig ett pvd zulu nu tillsvidare i ”sommar”, funkar nog bra med om det blir möjligt att bada igen 😅
Hörru du och även @Magnus (Sthlm) m.fl. Finns det några erfarenheter av analoga BN20-serien tro?

Kan ha varit någon som impulsbeställt gris-i-säcken men vad vet jag...🙄 (BN2031-85SE)

Man kan bada. Lite åskmuller som ackompanjemang .
Klockan ska klara 150 meter, vilket för mig innebär ca 147 meter tillgodo för mina vanor.
20230727_163453.jpg
20230727_163409.jpg

Annars är väl 150 meter det djup där @v0n brukar tryckutjämna första gången.
Åskmuller och spöregn gör bara havet ännu vackrare...och varmare 🤗 Skitfina bilder!

...aldrig hört talas om tryckutjämning, har hål rätt genom skallen öra till öra vet du väl 🫡

Hörru du och även @Magnus (Sthlm) m.fl. Finns det några erfarenheter av analoga BN20-serien tro?

Kan ha varit någon som impulsbeställt gris-i-säcken men vad vet jag...🙄 (BN2031-85SE)

Tyvärr inte, gillar dock utseendet mkt! 😎
Gillar iof de flesta analoga aqualands, finns några riktigt klunsar som är härliga!

• Love
Reactions: v0n
Tyvärr inte, gillar dock utseendet mkt! 😎
Gillar iof de flesta analoga aqualands, finns några riktigt klunsar som är härliga!

Tror den här är lite nättare (i brist på bättre ord 😄) än ovanstående men har liksom ingen aning om hur den kommer te sig på armen.

Föll pladask när jag slökollade en recension imorse, bara länk å lås med ratchetförlängning ser ovanligt bra ut för prisklassen imo

Jag gillar inte att klanka ner på andras skapelser och projekt. Men är det bara jag som får upp Apelviken watches på fb och tycker att knappt en enda klocka är egendesignade. Den här nya modellen är enligt mig väldigt ”tagen” av Zelos Hammerhead. Okej om du är ett homagemärke men jag upplever att apelviken vill påstå sig ha en egen design på sina klockor. Är det bara jag?
IMG_2790.jpeg

Jag gillar inte att klanka ner på andras skapelser och projekt. Men är det bara jag som får upp Apelviken watches på fb och tycker att knappt en enda klocka är egendesignade. Den här nya modellen är enligt mig väldigt ”tagen” av Zelos Hammerhead. Okej om du är ett homagemärke men jag upplever att apelviken vill påstå sig ha en egen design på sina klockor. Är det bara jag?
IMG_2790.jpeg
Jag har uppfattat det som att deras huvudsakliga mission är att återanvända havsskräp, men har noll koll på deras formspråk, eget eller lånat.

Jag har uppfattat det som att deras huvudsakliga mission är att återanvända havsskräp, men har noll koll på deras formspråk, eget eller lånat.
Det har tillkommit senare. Men det är absolut beundransvärt. Förr hette märket Lanna watches men efter att ägaren flyttade till Varberg bytte han namn på företaget. Häromåret släppte de en exakt replika av seagul 1963 och som jag minns det tog cred för utseendet.
1690550240973.jpeg

Men ska sluta klaga nu. Måste vara en fin och bra klocka Hummern för den kostar tydligen 18k 😁

Det har tillkommit senare. Men det är absolut beundransvärt. Förr hette märket Lanna watches men efter att ägaren flyttade till Varberg bytte han namn på företaget. Häromåret släppte de en exakt replika av seagul 1963 och som jag minns det tog cred för utseendet.
1690550240973.jpeg

Men ska sluta klaga nu. Måste vara en fin och bra klocka Hummern för den kostar tydligen 18k 😁
Jo, jag har i "ögonvrån" noterat en del, men funnit deras ur rätt "beige" och ur miljöperspektiv så gör Triwa roligare och dessutom rätt prissatta produkter.

IMG_2604.jpeg

Fick en överraskningsresa till Warszawa, då passade jag på att testa en sån här. Mycket lätt och trevlig till utseendet, bandet är gräsligt svettigt men i övrigt inte lika fult och stelt som den breda massan verkar tycka.
Bandet blir mycket bättre om du byter plats på långa och korta delen.
Man slipper se den där lilla korta biten👍🏼

Tillbaka
Topp