• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Cirkus i stan..
IMG_20230727_175530.jpg
IMG_20230728_185612.jpg

Jag gillar inte att klanka ner på andras skapelser och projekt. Men är det bara jag som får upp Apelviken watches på fb och tycker att knappt en enda klocka är egendesignade. Den här nya modellen är enligt mig väldigt ”tagen” av Zelos Hammerhead. Okej om du är ett homagemärke men jag upplever att apelviken vill påstå sig ha en egen design på sina klockor. Är det bara jag?
IMG_2790.jpeg

Denna är väll inte direkt lik hammerhead väll? Olika bezel/tavla/datumplacering/boett/visare/krona/länk 🙃
6C744F50-A061-4499-9488-18C0F4B2CE2A.jpeg

Inget försvar till märket i övrigt, noll koll på det…

Jag gillar inte att klanka ner på andras skapelser och projekt. Men är det bara jag som får upp Apelviken watches på fb och tycker att knappt en enda klocka är egendesignade. Den här nya modellen är enligt mig väldigt ”tagen” av Zelos Hammerhead. Okej om du är ett homagemärke men jag upplever att apelviken vill påstå sig ha en egen design på sina klockor. Är det bara jag?
IMG_2790.jpeg
Nej, inget Hammerhead i den där. HH är kantig och helt egen. Men däremot påminner den där Apelviken om en Ocean Crawler Core Diver, även om det finns saker som skiljer.

1690569266268.png

Hur tänker ni vad gäller värde när det kommer till micromärken? Tänkte sälja några å tycker det är svårt att avgöra värde ;)

Jag har några olika klockor. Några dykar-/sportklockor, några dressklockor. Och i onsdags såg jag Mr Jones Watches. Vet inte vad jag ska kalla dem, kulklockor? Men billiga är dom, så jag beställde hem två och fick dem idag (de är baserade i England, så det var snabbt). Ikväll kör jag The Last Laugh. Tiden står i tänderna. Timmar i överkäken och minuter i underkäken (lite passande med tanke på att jag var hos tandläkaren idag).

Känns som att klockan passar till min svarta hoodie (dock är det en mumintrollhoodie) och ett mina rejäla Getta Grip kängor.

För den som undrar så är det en automatic movement (seagull?), sapphir glass, 37mm.
Mr Jones Watches.JPG

Tillbaka
Topp