• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Äntligen fick jag tag på en Helm 😍
Fick med fyra stycken band också som prickeb över it 😁
IMG_2925.jpeg

Blev grått. Det vita satt på när jag hämtade ut den från posten. Det är lite bulkigt, men snäppet snyggare. Det gråa är lite mer flexibelt och bekvämare 😊
IMG_2925.jpeg

IMG_2930.jpeg

IMG_2931.jpeg

Kan annars bara varmt rekommendera Helms egna gummin, även om jag bara testat den andra varianten som jag tror heter RS2 (?)
...här i kombo med vit tavla givetvis 😎
gu5gLu8.jpg

qFY4jpX.jpg
Själv fick jag inspiration till klockbyte just pga befintligt vitt gummi på den här nu.
20230808_205924.jpg

Airains klockor är riktigt nice. Däremot är det bortom mitt förstånd hur man kan ha en parmentier crown på sous marine colab. Hade nog köpt en annars då jag älskar den designen. Får väl bli en GO SeaQ när para finns.

Har ni någon uppfattning om parmentier crown. Å andra sidan ska man ju inte pilla så mycket på kronan, men känns bara onödigt.

Hade jag bara haft en automatisk klocka som aldrig stannade så skulle kronan vara OK. Men så är det ju inte och knappast för någon annan som funderar på att köpa den där. Visst, möjligen om den bara ska ligga still och pillas på.

Jag är lite bitter på det valet för annars piskar denna GO på fingrarna rent designmässigt, dvs mattare bezel och fetare fransk lillipop :)

GO går bort pga att det är en spegel, gillar inte det.

Tillbaka
Topp