• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Grattis till nytillskottet! 😁 Borde du inte ha ett gumminato istället så att du kan tvätta det lätt när du fått bandet fullt med kroppsvätskor? Bebisar har ju en tendens att läcka från alla möjligt håll. Fick ju mer än en klocka nerspydd under det första halvåret. 😅
Tack! Ja nej är väl inte helt otroligt att jag landar i nån typ av gummi inom kort(full hazmat kan ju kännas lämpligt när det är som värst)! Tänkte att jag riskerar att behöva vaska ett Nato då det va så mjukt å gött :)

Brons idag.

6377D8DC-873D-4A91-A21C-DB57A8BDAF0F.jpeg
Br..isdag?

Denna piggar upp mig idag 😁
IMG_0862.jpeg

Snyggt, är det en forstner-länk?

Bomullsnato från cns på model 60. Nyss hemkommen från BB så mjukt och snällt "blöjjbyteskompatibelt" band på klockan känns givet :)

PXL_20230815_064037285.MP.jpg

Gratulerar! 🥂

Någon som har testat märket?
Lite sugen blir man, inte bekant med verket i
Premium 9039 Automatic movement
Sapphire crystal glass
Ultra-slim, 10.5 mm
Swiss BGW9 luminous
200 meter / 660 ft / 20 ATM water resistance
Original Danish design
nordso-cosmic-purple-trinity-grey_03_1080x.jpg
9039 är vad jag förstår en lite tunnare version av Miyota 9015 utan datum.

IMG_2824.jpeg

En alldeles ordinär 300T sharkhunter 🤩
Otroligt cool klocka. Men nu hade jag ju gärna velat pilla på en 300 för att jämföra 🤔 det kanske du (eller någon annan här) gjort?
Tänker spontant på @MaBr
Mkt bra 😍
Jag har inte testat då jag fått till mig att den är lite mindre och nättare, 300T passar mig bra 😊
@MaBr har tagit flera bilder och gjort jämförelser mellan 300 och 1200 (300t med fetare bezel) Finns i Doxa-Tråden 😊

Mkt bra 😍
Jag har inte testat då jag fått till mig att den är lite mindre och nättare, 300T passar mig bra 😊
@MaBr har tagit flera bilder och gjort jämförelser mellan 300 och 1200 (300t med fetare bezel) Finns i Doxa-Tråden 😊
Då får jag kika lite där! 😁🙏🏻
Tittat på jämförelser förr, men hoppas och tror att det på något sätt blir lite mer greppbart när man har åtminstone ett av objekten framför sig.

IMG_2824.jpeg

En alldeles ordinär 300T sharkhunter 🤩
Otroligt cool klocka. Men nu hade jag ju gärna velat pilla på en 300 för att jämföra 🤔 det kanske du (eller någon annan här) gjort?
Tänker spontant på @MaBr
Jag har som @KlockTotte säger både en 1200T och en 300. Det är väldigt stor skillnad mellan dem när man väl har dem på armen.

Här är en jämförelse mellan Doxa 1200T, Doxa 300, Aquadive Bathyscaphe 100 och Synchron Military:
https://klocksnack.se/threads/doxa-...ar-rick-marei-osv.58386/page-275#post-3994880

Här är en jämförelse mellan Doxa 1200T och Doxa 300:
https://klocksnack.se/threads/doxa-...ar-rick-marei-osv.58386/page-156#post-3477646

Har du vägarna förbi Halmstad så kan vi alltid ordna en fika på stan med klockprovning. :)

Ett nyförvärv som känns så himla kul! Manuell Valjoux 7760 med akrylglas. Och storleken är för mig perfekta 37,2mm :). Nu börjar stronkjakten!
20230815_140240.jpg
Riktigt trevligt ur! 👌Den här stronken är fin tycker jag. Jag har den på en Airman, men jag tror mig ha sett den på en Guinand här i tråden. Finns såväl i svart som brunt.

Riktigt trevligt ur! 👌Den här stronken är fin tycker jag. Jag har den på en Airman, men jag tror mig ha sett den på en Guinand här i tråden. Finns såväl i svart som brunt.
Tack! Jo ett liknande läder finns även hos märket DiModell och modell Chronissimo. Har Sinns variant som ska tillverkas av nämnda DiModell. Riktigt rejäla men finns inte i 19mm och lite för kraftiga att kränga på ett 20mm.
Edit: Jag ska testa :).

Senast ändrad:
Tack! Jo ett liknande läder finns även hos märket DiModell och modell Chronissimo. Har Sinns variant som ska tillverkas av nämnda DiModell. Riktigt rejäla men finns inte i 19mm och lite för kraftiga att kränga på ett 20mm.
Edit: Jag ska testa :).
Ja, och rent designmässigt så är det kanske för "bulkigt" på en "37:a". Blir möjligen lite fel i proportionerna.

Tillbaka
Topp