• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Någon förutom jag som ivrigt väntar på sin Navygraf? :D

924076E0-9A11-4CF9-8A74-6604AD97A8AE.png
DE926C68-AEA6-475F-B341-3BE82353EF1C.png
2A10A624-3585-43C8-8345-707283AA406A.png
4338ECF3-1E8A-4BB5-9766-BAC262D2AF9D.png
D474E5E7-FB1E-4206-8DED-83C3D9A9D109.png
B8C4A8E5-7499-456A-BEB2-02FFEEB25F03.png
C610F4F0-C4BA-469B-85AE-962973780EC7.png

:banghead:

EDIT: jag har beställningsnummer 1139
Kanske är språkkunskaper, men jag upplever det där som ett ganska drygt svar.
 
Kanske är språkkunskaper, men jag upplever det där som ett ganska drygt svar.
Tycker jag med, men deras engelska är väldigt bra :)

EDIT: Kan tillägga att dem två ggr innan jag varit i kontakt med dem så har de skickat konversationen till min e-post direkt efteråt, men inte denna gången fastän jag bad om det denna gången :p
 
Kan väl köpa att det drar ut på tiden om det är något unikt eller första klockan av märket på Kickstarter, men Yema känns ju lite mer etablerat och borde ha en bättre planering tycker jag. Attityden gör ju det hela inte bättre heller :)
Kanske inte ska ha ägarna som supportagenter i detta fall haha. Visst sker förseningar då och då, men då ser man till att förklara det med lite klass och finess. Man ska låta ursäktande men bestämd. Typ, förlåt att det blev så här men det är så det har blivit, vi jobbar hårt på att fixa det och håller er uppdaterade.

Svaret de gav dig kan man nästan bara skratta åt...

Men är klockorna bra i slutändan så kan vi väl inte klaga så mycket...
 
Kanske inte ska ha ägarna som supportagenter i detta fall haha. Visst sker förseningar då och då, men då ser man till att förklara det med lite klass och finess. Man ska låta ursäktande men bestämd. Typ, förlåt att det blev så här men det är så det har blivit, vi jobbar hårt på att fixa det och håller er uppdaterade.

Svaret de gav dig kan man nästan bara skratta åt...

Men är klockorna bra i slutändan så kan vi väl inte klaga så mycket...
Ofan, är det ägarna? Det visste jag inte :) Gör mig visserligen ännu mer förvånad. Under 80-talet då de ägdes av Seiko bajsade dem ju ut 2miljoner klockor per år. Fattar att det inte finns mycket kvar av den operationen men att det är så litet att ägarna sitter och kör support hade jag inte gissat.
 
Ofan, är det ägarna? Det visste jag inte :) Gör mig visserligen ännu mer förvånad. Under 80-talet då de ägdes av Seiko bajsade dem ju ut 2miljoner klockor per år. Fattar att det inte finns mycket kvar av den operationen men att det är så litet att ägarna sitter och kör support hade jag inte gissat.
Nej det vet jag inte, jag tänkte mer på att det är ett litet märke och då brukar det vara ägarna eller någon annan med många olika jobbtitlar som även sköter supportarbetet, då kan det bli lite problematiskt. Så jag gissar på att det är någon sådan snubbe som håller på med supporten. Någon som kanske sköter support, marknadsföring osv samtidigt.
 
Nej det vet jag inte, jag tänkte mer på att det är ett litet märke och då brukar det vara ägarna eller någon annan med många olika jobbtitlar som även sköter supportarbetet, då kan det bli lite problematiskt. Så jag gissar på att det är någon sådan snubbe som håller på med supporten. Någon som kanske sköter support, marknadsföring osv samtidigt.
Så kan det ju vara :) Yema var ju egna ett tag efter Seiko men nu ägs dem av Ambre sen ett par år. MPB1000 är deras kaliber som dem fört över till Yema.
 
Oj. Det där var inte bra alls...

Det är ju fransmän du har att göra med ;)

Fy vilket drygt svar från killen. Hade blivit förbannad. Har funderat över deras klockor förut men tack, nu vet jag att jag borde låta bli. :)

Kanske är språkkunskaper, men jag upplever det där som ett ganska drygt svar.


Nu fick jag ett Mail av ”Antoine” som kanske snackat lite med ”Nicolas”

”Dear Mr Andersson,

My name is Antoine and I'm in charge of Customer Service here at YEMA. I just wanted to send you a personal email to keep you posted about the shipping of the Navygraf Heritage.

We were supposed to send an email update to all customers last Friday but YEMA's communication team was caught up by an overwhelming number of requests following the official launch of the Kickstarter for the Superman bronze. We didn't anticipate such a huge reaction and we've had to spend the week end at the office.

This doesn't mean that we forgot about our loyal customers who supported us with the Navygraf, the communication email will be sent today by end of day with pictures of the final assembling and QA process. Shipping is going to be delayed by 12 days unfortunately but in all cases please rest assured that our watchmakers' team are fully focused on the Navygraf last assembling stages, making sure they all are perfect before shipping.

Thank you once again and apologies for the last-minute communication. We are very honoured having a group of customers in Sweden!

Greetings from France,

Antoine
YEMA Customer Service”
 
Nu fick jag ett Mail av ”Antoine” som kanske snackat lite med ”Nicolas”

”Dear Mr Andersson,

My name is Antoine and I'm in charge of Customer Service here at YEMA. I just wanted to send you a personal email to keep you posted about the shipping of the Navygraf Heritage.

We were supposed to send an email update to all customers last Friday but YEMA's communication team was caught up by an overwhelming number of requests following the official launch of the Kickstarter for the Superman bronze. We didn't anticipate such a huge reaction and we've had to spend the week end at the office.

This doesn't mean that we forgot about our loyal customers who supported us with the Navygraf, the communication email will be sent today by end of day with pictures of the final assembling and QA process. Shipping is going to be delayed by 12 days unfortunately but in all cases please rest assured that our watchmakers' team are fully focused on the Navygraf last assembling stages, making sure they all are perfect before shipping.

Thank you once again and apologies for the last-minute communication. We are very honoured having a group of customers in Sweden!

Greetings from France,

Antoine
YEMA Customer Service”
Det där var lite snyggare hanterat av dom. 12 dagar var ju inte så farligt i alla fall - hoppas dom tar tag i den där andra muppen dock. "come ooooon"...
 
Nu fick jag ett Mail av ”Antoine” som kanske snackat lite med ”Nicolas”

”Dear Mr Andersson,

My name is Antoine and I'm in charge of Customer Service here at YEMA. I just wanted to send you a personal email to keep you posted about the shipping of the Navygraf Heritage.

We were supposed to send an email update to all customers last Friday but YEMA's communication team was caught up by an overwhelming number of requests following the official launch of the Kickstarter for the Superman bronze. We didn't anticipate such a huge reaction and we've had to spend the week end at the office.

This doesn't mean that we forgot about our loyal customers who supported us with the Navygraf, the communication email will be sent today by end of day with pictures of the final assembling and QA process. Shipping is going to be delayed by 12 days unfortunately but in all cases please rest assured that our watchmakers' team are fully focused on the Navygraf last assembling stages, making sure they all are perfect before shipping.

Thank you once again and apologies for the last-minute communication. We are very honoured having a group of customers in Sweden!

Greetings from France,

Antoine
YEMA Customer Service”

Än en gång besannas det att samma sak kan sägas på så många olika sätt.
 
Skulle jag nog be om. Printarna du la upp är inte trevliga att läsa. Sjukt otrevlig ton på CS.. förutom "come on" så fördummar han kunden genom att skriva "lol". Var det du som skrev till dom eller är det någon annan?
Näh, det var jag som skrev. De har en chattfunktion på sidan och är man inloggad så ser dem också vad man har köpt och vem man är.
 
Näh, det var jag som skrev. De har en chattfunktion på sidan och är man inloggad så ser dem också vad man har köpt och vem man är.

Ok, så sjukt tråkig ton! Synd, eftersom du väntat så länge på klockan. :( Jag skulle i så fall påtala denna convo + försening för att få någon slags kompensation. Du har väl varit ute med pengar ett tag nu?

Tråkigt överlag när det blir så här. Iom att det är limiterat släpper man saker i vissa fall, eftersom risken är att utebli annars.

Hoppas klockan är grym när du väl får den den iaf!
 
Nu fick jag ett Mail av ”Antoine” som kanske snackat lite med ”Nicolas”

”Dear Mr Andersson,

My name is Antoine and I'm in charge of Customer Service here at YEMA. I just wanted to send you a personal email to keep you posted about the shipping of the Navygraf Heritage.

We were supposed to send an email update to all customers last Friday but YEMA's communication team was caught up by an overwhelming number of requests following the official launch of the Kickstarter for the Superman bronze. We didn't anticipate such a huge reaction and we've had to spend the week end at the office.

This doesn't mean that we forgot about our loyal customers who supported us with the Navygraf, the communication email will be sent today by end of day with pictures of the final assembling and QA process. Shipping is going to be delayed by 12 days unfortunately but in all cases please rest assured that our watchmakers' team are fully focused on the Navygraf last assembling stages, making sure they all are perfect before shipping.

Thank you once again and apologies for the last-minute communication. We are very honoured having a group of customers in Sweden!

Greetings from France,

Antoine
YEMA Customer Service”
Han kände nog att det var på sin plats att försöka rädda det tidigare lite trista förfarandet.
Hoppas den andre knickedicken fick en liten kurs i trevligt bemötande.
 
Nu har den äntligen landat :) so far så är jag nöjd. Kändes väldigt liten när jag såg den första gången (tror att plexin delvis skapar denna effekten). Men väl på sitter den som en smäck :D
20190603_164214.jpg
Jag kände oxå så när jag såg en Steinhart 39mm första gången. Men som du säger, väl på armen så sitter den som en smäck :)
Grattis till en cool klocka !
 
Tillbaka
Topp