Ja, just det. Vad tycker du? Funkar det eller blir det för bulkigt på ett ur med Ø 37,2 mm?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, just det. Vad tycker du? Funkar det eller blir det för bulkigt på ett ur med Ø 37,2 mm?
Lite för bulkigt då klockan i sig är så nätt och lätt så det vill lyfta hela klockan från armen om det det går att gissa vad jag menar.Ja, just det. Vad tycker du? Funkar det eller blir det för bulkigt på ett ur med Ø 37,2 mm?
Jag är helt med på vad du menar och det var den befarade effekten jag avsåg.Lite för bulkigt då klockan i sig är så nätt och lätt så det vill lyfta hela klockan från armen om det det går att gissa vad jag menar.
![]()
Jag ska sluta att tjata om min 351:a men original Guinand i mörkgrå skinn/mocka känns nog bäst. Matchar den mattsvarta tavlan bra tycker jag. Svårt att visa hur det känns på bild men det känns rätt. Stronkjakten är över för den här gången. Over and out.Jag är helt med på vad du menar och det var den befarade effekten jag avsåg.
Nej, de verkar variera mycket i pris mellan olika ställen. Guld fanns för 1700 ett tag. Dagen efter jag beställt min gick priset upp med 900kr hos samma butik. Väldigt märkligt.Haha va fan, 2600kr, I think not!![]()
Köpte inte du ett mörkgrått Guinand från mig?Jag ska sluta att tjata om min 351:a men original Guinand i mörkgrå skinn/mocka känns nog bäst. Matchar den mattsvarta tavlan bra tycker jag. Svårt att visa hur det känns på bild men det känns rätt. Stronkjakten är över för den här gången. Over and out.
![]()
![]()
Japp det är detKöpte inte du ett mörkgrått Guinand från mig?
Japp det är det. Ganska styvt och aningen tjockt men när det gått in sig kommer det vara helt perfekt har jag bestämt .
Nu dammfri, innanför glaset iaf, men nog inte utanpå
Svart eller vitt gummi (?)![]()
![]()
![]()
Bäst på länk! Guinand har fått ett litet uppsving i tråden.Fasen, det mörknar snabbt nu.
Länken på
![]()
Nej, de verkar variera mycket i pris mellan olika ställen. Guld fanns för 1700 ett tag. Dagen efter jag beställt min gick priset upp med 900kr hos samma butik. Väldigt märkligt.
Bingo! Jag verkar iaf ha prickat in bottennoteringen för en gångs skull. Hade känts jäkligt surt om det varit tvärt om.Låt mig gissa zalando? De byter pris upp och ned lika ofta jag byter kalsonger…
De borde väll egentligen kosta typ 1400kr för stål och 1600kr för guld/pvd men vi är så vana vid resinboett för 699kr att det trippla känns logiskt![]()
Grattis. Yeman är ju gudomlig!Fick hem två prisvärda pjäser idag.
Casion köpte jag mest för att jag blev så nöjd med min andra metallare, A1100. Första intrycket är positivt.
Yeman var som att hitta guld vid regnbågens slut. Har haft en så klar bild i huvudet på vad för typ av racing-kronograf jag letat efter. Ändlösa scroll bland listor och butiker ledde fram till denna numera utgångna modell. Var redo att hosta upp på eBay men hade sånt flyt att hitta en på blocket.
![]()
![]()
![]()
![]()
Bingo! Jag verkar iaf ha prickat in bottennoteringen för en gångs skull. Hade känts jäkligt surt om det varit tvärt om.
Rätt. Meec är det enda som håller måttet.Kör denna idag, v0n x Tottstok Amphibia
I väntan på nytt band fick det bli zuludivergummi som med sina 107€ blivit rätt dyratur man köpte för längesedan
![]()
…Innan ni ringer akutpsykiatrin: Makitan är inte min.
38 mm med emaljtavlan?Kör SM idag i väntan på att en köpt här på KS ska anlända
![]()
Yes 38 mm, om det är emaljtavla har jag dålig koll på38 mm med emaljtavlan?
Ja, FemtioFem, eller?