• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ha, ha...jag har haft samma fundering alt. väderobservatör på t.ex. Yttre Hebriderna. Fyren Svinbådan utanför Viken är en 24 meter hög s.k. kassunfyr som sjösattes 1960 (byggdes i Lysekil året innan). Då vi bodde i Viken och gick längs stranden så hälsade man alltid på fyren. Och fortfarande när jag är där ute så hälsar jag på den. Finns SQ30 Eclipse bara i svart? HaGoKväll!
20230821_183320.jpg
Armbandsur för topic.
Det var en fin tradition tycker jag, fyrar är ståtliga ting automatiserade eller ej 🫡

Jo, verkar endast komma i svart denna gång. Dyker den upp i stål el titan så småningom blir det förmodligen än svårare att hålla köpfingret i styr...
Är det inte lite märkligt att det är så få tillverkare som satsar på soldrivet ändå?

Det var en fin tradition tycker jag, fyrar är ståtliga ting automatiserade eller ej 🫡

Jo, verkar endast komma i svart denna gång. Dyker den upp i stål el titan så småningom blir det förmodligen än svårare att hålla köpfingret i styr...
Är det inte lite märkligt att det är så få tillverkare som satsar på soldrivet ändå?
Ja, mycket märkligt! Jag är sugen någon av Citizens mer modesta EcoDrive, men har svårt att bestämma mig för stil/typ. Jag fick ett soldrivet Adidasur (byggt av Timex) av en kompis förra sommaren. Kostade nog inte många kronor, men verkar fungera bra.
20230821_190937.jpg

Ja, mycket märkligt! Jag är sugen någon av Citizens mer modesta EcoDrive, men har svårt att bestämma mig för stil/typ. Jag fick ett soldrivet Adidasur (byggt av Timex) av en kompis förra sommaren. Kostade nog inte många kronor, men verkar fungera bra.
20230821_190937.jpg
Kan ha råkat beställa en EcoDrive till häromdagen, få la se om det är nåt å ha 😁
Citizen har vansinnigt stort utbud, har liksom du skitsvårt att bestämma mig men tänkte köra nån form av trial & error så man åtminstone kommer nånvart

Parnsrpe...

När man gillar turtle men vill ha raka index och en vridring som linjerar 😊

LOR#3

PXL_20230820_175550402~2.jpg

Såg att Parnsrpe (vilket namn!) hade den här som inte var illa heller.

S85b8eba69d92405b867fd73ffa70c4b9y.jpg

Fan, blev visst en sån där blå Parnsrpe . Runt 870 spänn tullat och klart efter lite rabatt var svårt att stå emot. "Aseptic dial" bara det måste ju vara värt nåt :)

Hm, jag som hatar day-date, men får väl blunda för den biten.
Det där märket har gått mig förbi av någon anledning.
Fasiken vad snygga. Och det priset. Billigare än Vostok ta mig tusan.
Hmmm... man får så många "bra" idéer i den här tråden .. Visa gärna fler bilder.
20230821_195337.jpg

Det där märket har gått mig förbi av någon anledning.
Fasiken vad snygga. Och det priset. Billigare än Vostok ta mig tusan.
Hmmm... man får så många "bra" idéer i den här tråden .. Visa gärna fler bilder.
20230821_195337.jpg
Jag har kik på Parnsrpe m.fl. på Ali. Finns mängder av varianter och billiga är de, i synnerhet som VAT numera är inräknat i priset och det oftast är fri frakt

Gillar ju Timex, även om dom kan kännas väl billiga ibland, vilket jag tror Gallin inte gör. Jag hitta denna av en slump, säljs för runt 1000lappen. Men den finns inte på Timex hemsida 😅
Rätt gullig ändå

E54FBC47-9366-4F74-B18B-13C7A3FF8751.jpeg
Ser riktigt fin ut och med förväntad Timexfininsh ett riktigt bra budgetval. Pappa Iron Walker och mamma Nautilus 🤔? Jag hissar Timex några snäpp i min ratinglista🤓! Bild på pappa Iron Walker [järnrullator].
20230821_200320.jpg

Men du @v0n kolla här:
Oj, ja den såg inte alls pjåkig ut! 10,5mm på höjden...👌🏼
Lägger den på intresselistan, snygg fångst 😁

Jag har kik på Parnsrpe m.fl. på Ali. Finns mängder av varianter och billiga är de, i synnerhet som VAT numera är inräknat i priset och det oftast är fri frakt
Vet inte om man håller på att bli rejält gammal eller vad det är, men jag tycker AliExpress är extremt svårnavigerad. Som att bli guidad av en slumptalsgenerator.
Men visst hittar man ett och annat intressant objekt.
Parnsrpe var ju riktigt kul. 👍

Vet inte om man håller på att bli rejält gammal eller vad det är, men jag tycker AliExpress är extremt svårnavigerad. Som att bli guidad av en slumptalsgenerator.
Men visst hittar man ett och annat intressant objekt.
Parnsrpe var ju riktigt kul. 👍
Jag håller med dig! Man får ha tålamod med allt som "skymmer sikten". Just nu har jag snöat in på nedanstående. Steeldive är ett av få kinesiska homage/copage brands jag inte har testat och jag har aldrig haft en Tuna eller "Tunaish". Den har NH35 under huven och jag har nog ca 20 st ur med det verket och är nöjd med alla. Men detta är ju en rejäl pjäs, men för en dryg tusenlapp rycker det lite i en hovrande tumme.
Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! 1 193,16kr 83%OFF | STEELDIVE SD1975 Mens Automatic Watches Men Dive Watch 300m Waterproof Mechanical Wristwatch C3 Luminous Clock Sapphire Mirror

Jag håller med dig! Man får ha tålamod med allt som "skymmer sikten". Just nu har jag snöat in på nedanstående. Steeldive är ett av få kinesiska homage/copage brands jag inte har testat och jag har aldrig haft en Tuna eller "Tunaish". Den har NH35 under huven och jag har nog ca 20 st ur med det verket och är nöjd med alla. Men detta är ju en rejäl pjäs, men för en dryg tusenlapp rycker det lite i en hovrande tumme.
Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! 1 193,16kr 83%OFF | STEELDIVE SD1975 Mens Automatic Watches Men Dive Watch 300m Waterproof Mechanical Wristwatch C3 Luminous Clock Sapphire Mirror
Ja Steeldive har jag haft ögonen på mer än en gång. Min hovrande tummen har mest kretsat över deras Ploprof homage. Den är ju inte snygg, men cool. Lite som Vostok 090 boetten, fast ännu värre.

Absolut trevlig om man vill ha ett "vanligt" armbandsur, men €975, med rabatt ca €830, med vår svaga krona är för dyrt.

Ja Steeldive har jag haft ögonen på mer än en gång. Min hovrande tummen har mest kretsat över deras Ploprof homage. Den är ju inte snygg, men cool. Lite som Vostok 090 boetten, fast ännu värre.
Eller den här homage/copage på Omegas, som väl aldrig tog den i produktion, vilket Crepas gjorde med sin Megamatic.
Screenshot_20230822_075801_Photos~2.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp