• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tror det med tiden kommer bli bra 🙂
Får min A1100 imorgon enligt dhl, ändå rätt taggad på den. Lär börja med länk men annars har jag en förkärlek till gummiband så kan säkert hamna på det med men rallyläder ser bra ut 👌🏻
För att vara en enkel pressad Casio-länk så är den faktiskt överraskande fin. Trevligt att man kommer åt stiften från baksidan också, gör den lätt att korta.

Det går inte en dag utan att jag saknar min Alfa 159. Haft ett 20-tal olika bilmärken, men Alfa är Alfa. De som vet, vet. Andra lever i mörker.

(För övrigt den bil som krångla minst av dem alla. 0 besök på verkstan.)

Man får alltid höra om Alfa som krånglar. Men bara av folk som ”känner en som känner en”

Vi som äger. Lever i förnekelse.
Men det är värt det 🥰

Fina Yema med. Quartz i en sån rackare?

0R9A9037.jpeg

Fick hem ett brunt band till Yeman och flyttade originalbandet till Casion. Måste prova ett mörkare också. Köpte det ljusa för att matcha eran, tänker handskar eller klädseln i en gammal Alfa. Men på armen blir det lite ”hudfärgat”.

0R9A9039.jpeg

0R9A9038.jpeg
Jag fattar precis vad du menar. 👍
Jag tror på ett band som tar upp färgen från sub-visarna,nåt oxblod / rödbrunt.
Eller

CNS är bra för man har råd att prova lite olika. Ibland blir det inte så bra, ibland blir det perfekt. Man har ju även råd att olja in ett band på försök.

Jag fattar precis vad du menar. 👍
Jag tror på ett band som tar upp färgen från sub-visarna,nåt oxblod / rödbrunt.
Eller

CNS är bra för man har råd att prova lite olika. Ibland blir det inte så bra, ibland blir det perfekt. Man har ju även råd att olja in ett band på försök.
Bra tanke med lite röd ton.

Den gamle bjässen Bulova Champlain Precisionist idag. Sekundvisaren flyter verkligen fram med 16 slag/sekund att jämföra med 10 slag/sekund t.ex. hos en Grand Seiko High Beat (36.000 vph). Naturligtvis inga andra jämförelser med en GS.
20230823_093813.jpg
20230823_093743.jpg
Mäktig! Inget för minimalisten förefaller det.
Är det kameravinklar som luras eller är glaset konvext i ett plan och platt i det andra planet?
Cool!

Mäktig! Inget för minimalisten förefaller det.
Är det kameravinklar som luras eller är glaset konvext i ett plan och platt i det andra planet?
Cool!
Glaset och den fasta bezeln är "curved". Du ser att bezeln är lite lägre i profil mot länken jämfört mot kronan. 46 mm i Ø och 17 mm hög. Köptes i en tid då jag hade "storleksvansinne" då det gällde armbandsur. Köpte även en mer dressad variant (som jag nu ser behöver nytt batteri).
20230823_102858.jpg 20230823_102819.jpg
På tal om jättar så är den här 50 mm i Ø och köpt i samma period.
20230823_103754~2.jpg

Senast ändrad:
...
Nån i tråden som är sugen att ta över denna Helberg ch8 brons? Kommer med allt på bilden till ett bra pris såklart.
6F9C98B6-2C7E-4671-AAD5-EDF5493820FE.jpeg

40034B33-D793-4EC2-B6CB-CD77439A0CD3.jpeg
40034B33-D793-4EC2-B6CB-CD77439A0CD3.jpeg
Koola grejer man inte ser allt för ofta nuförtiden 👌🏼
Kände mig nödgad att kika in på deras hemsida av ren nyfikenhet, verkar fortfarande vara up & running så att säga..
Vad är det för urverk i din om man får fråga?

Tillbaka
Topp