• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Har en lucka i affordable-segmentet av min lilla samling, alltså runt 5-15k och jagar därför runt i dessa marker, har nu fått ståndskall (okej, slut med jaktreferenser) på tre olika varumärken som alla är ganska populära här på KS, vad det verkar. Nu undrar jag vad era tankar, instinktivt bara — för fattar att olika modeller osv kan skilja sig åt — är kring:

Squale?

Yema?

Glycine?

Har själv ingen erfarenhet, inte ens hållit i någon klocka från någon av dessa, så är lite nyfiken på input och tankar från er som har det…
En Squale 1521 behöver alla i sin samling. ☺️ mycket trevlig klocka. Har själv tre 1521 i min samling, kan varmt rekommendera.

Tredje dagen med nyförvärvet och har kommit fram till att vi gillar varandra 😊

Ska givetvis inte jämföras med annat än instegs/budgetdykare men för runt 2k har jag svårt att se någon piska Promaster på fingrarna i klassen.
Inte bara för den allt mer sällsynta ISO-certifieringen (ja jag värdesätter den) utan också för det är en kompetent klocka som helhet.
Välbalanserad, komfortabel och dessutom är allt rakt å prydligt monterat. Vridringen har distinkta klick, och lysmassan är outstanding!
Själva boetten kan säkert upplevas som generisk, oskarp och...trist(?) Tycker själv det är ganska befriande att slippa samurajslipat lullull, och passar väl heller inte in i konceptet just här.

Mindre bra är tillhörande band, som rent ut sagt är dåligt.
På tok för mjukt å silikonklibbigt. Omärkt billigt spänne förhöjer inte direkt upplevelsen.

Var inte meningen att skriva så mycket, det bara blev så 😬
Tack för ordet, hej
IMG_20230824_142927.jpg
IMG_20230824_143100.jpg
IMG_20230824_143210.jpg
IMG_20230824_143331.jpg

Syskonen i jämförelse
IMG_20230824_143453.jpg
IMG_20230824_143651.jpg
Jag tror någon har fastnat i Citizen-träsket

Har en lucka i affordable-segmentet av min lilla samling, alltså runt 5-15k och jagar därför runt i dessa marker, har nu fått ståndskall (okej, slut med jaktreferenser) på tre olika varumärken som alla är ganska populära här på KS, vad det verkar. Nu undrar jag vad era tankar, instinktivt bara — för fattar att olika modeller osv kan skilja sig åt — är kring:

Squale?

Yema?

Glycine?

Har själv ingen erfarenhet, inte ens hållit i någon klocka från någon av dessa, så är lite nyfiken på input och tankar från er som har det…

Jag tycker är Yema är galet snygga men har aldrig ägt någon.. Sen tycker jag att Nivada Grenchen är värda en titt också.. -otroligt fina modeller!

Kör du nåt topphemligt OWG-projekt eller vad är det som sker? 🤔
Du kanske bör kolla till resten av din "lilla" samling så den inte börjar mögla eller nåt, i all välmening naturligtvis 😇😬
Haha, man skulle kunna tro det. Är för övrigt uppe i 2,5 månader med denna nu tror jag. 😁 Vet ärligt talat inte varför den suttit på så länge men den är bara så jäkla bra så det är väl därför. 🤔 Kollade faktiskt samlingen för en vecka sen, men bara för att kolla vad som ska avyttras. 😅

Haha, man skulle kunna tro det. Är för övrigt uppe i 2,5 månader med denna nu tror jag. 😁 Vet ärligt talat inte varför den suttit på så länge men den är bara så jäkla bra så det är väl därför. 🤔 Kollade faktiskt samlingen för en vecka sen, men bara för att kolla vad som ska avyttras. 😅
Visste du skulle svara något liknande! ...tror mer på lathet men det kommer du aldrig erkänna 😘😘😘

Utmanar dig härmed att spänna på dig något annat lagom till fredagsskålen, kul va?

Tillbaka
Topp