• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Alltså nu velar jag här. Hjälp mig.
■ Klassisk svart, funkar alltid. Har faktiskt bara en CW c36 sealander i svart annars inte nå svarta tavlor...
■ vit &blå Panda. Har bl.a. vit bicompax panda och blå dykare men ände nåt som lockar där också
20231004_230934.jpg
.
 
Hello everyone, Lovely to join this forum of fellow horologists. I am new in this forum and looking forward to getting to know you all. What do you think about this micro brand?. They use a Seagull Manual Winding ST-1901 which is quite a nice movement for that price range. Any thoughts?
1696489164464.png
 
Hello everyone, Lovely to join this forum of fellow horologists. I am new in this forum and looking forward to getting to know you all. What do you think about this micro brand?. They use a Seagull Manual Winding ST-1901 which is quite a nice movement for that price range. Any thoughts?
1696489164464.png
The designs are awesome! I'm not fond of the ST1901 movement though, but for anyone looking for a cheap manual wind chrono it's pretty much the only option. Would have preferred a VK6X or anything more reliable in this series of watches.
 
Vad är er favoritbutik för mikromärken i Skåne? Sjöbackens är bra men har mest mellanklassen - undrar om det finns några andra.
Det är väl så att microbrands oftast handlas direkt från resp. tillverkares webbshop. Sällan jag har sett intressanta och vettigt prissatta microbrands hos ÅF med fysisk butik. Det är ju ett fördyrande led. Sen finns det ju andra nätaktörer som erbjuder microbrands, t.ex. Sekvens, Serious Watches, Watchbandit, Gnonom o.s.v.
 
I väntan på San Martin kom idag ett "vänteur", d.v.s. typ "väntepilsner". Mitt andra från Addiesdive. Kostade som en hygglig whisky på bolaget. Uret är köpt för att sitta på färgglada band. Kul struktur på tavlan, s.k. "Water ripple effects".
20231005_141841.jpg
20231005_141745.jpg
20231004_135014-COLLAGE.jpg
När du sedan väntat klart med ditt vänteur så kan du ju skicka den till mig? Känns som jag alltid väntar på nåt ur.. 😂 😘
 
Baltic släpper nytt. Riktigt snyggt! 37mm, Miyota och 690 Euro inkl svensk moms. Själv hade jag varit mer intresserad och även villig att betala lite mer om den haft Eta 2824 (el motsvarande klon).

A7D93913-5BCB-4C62-916B-12B3FA8BE8C6.jpeg
Håller med, snygga, de är duktiga på design.
Tycker Miyota är underskattat och särskilt 90xx serien. Finns flera micro som har de och det jag läst och nu även upplevt är riktigt bra.
Okej inget vackert verk men de nya från Baltic har ju en solid baksida.
 
Tillbaka
Topp