• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Skål mina vänner! Även om Squalen inte är hemma så är jag inte...
PSX_20231020_185314.jpg
 

Staten

Omega
Ägde en Laco Augsburg en gång som jag var mycket nöjd med, särskilt finishen på boetten. Detta nysläpp några prisklasser upp från Augsburg ser riktigt vasst ut måste jag säga. Perfekt om man gillar field-stuket, även om det är en marin referens. 39mm, under 10mm tjock, 20mm bandhorn, 46mm l2l och dekorerat urverk. Bremerhaven heter den, finns även i vitt. För 1290 EUR är det tuff konkurrens med bl.a. Nomos och CW, men tycker ändå den verkar intressant!
laco-marineuhr-bremerhaven-39-862169-mood-2-slide.jpg
laco-marineuhr-bremerhaven-39-862169-back-slide.jpg
laco-marineuhr-bremerhaven-39-862169-mood-1-slide.jpg
laco-marineuhr-bremerhaven-39-862169-detail-2-slide.jpg
 
Ägde en Laco Augsburg en gång som jag var mycket nöjd med, särskilt finishen på boetten. Detta nysläpp några prisklasser upp från Augsburg ser riktigt vasst ut måste jag säga. Perfekt om man gillar field-stuket, även om det är en marin referens. 39mm, under 10mm tjock, 20mm bandhorn, 46mm l2l och dekorerat urverk. Bremerhaven heter den, finns även i vitt. För 1290 EUR är det tuff konkurrens med bl.a. Nomos och CW, men tycker ändå den verkar intressant!
laco-marineuhr-bremerhaven-39-862169-mood-2-slide.jpg
laco-marineuhr-bremerhaven-39-862169-back-slide.jpg
laco-marineuhr-bremerhaven-39-862169-mood-1-slide.jpg
laco-marineuhr-bremerhaven-39-862169-detail-2-slide.jpg
Najs!
Jag gillar min Laco Augsburg 39 väldigt mycket, känns extremt prisvärd framför allt.
 
I slutet av sommaren gick jag på föräldraledighet med vår yngsta dotter. Tredje och sista gången som jag kommer vara hemma under ett halvår med våra barn. Vår äldsta är 8 år och under tiden som förälder har min träningsnivå sjunkit för varje år. Nu kör jag ett träningsprogram hemma, det är kost, träning i garaget och löpning. Jag ville ha en nyare (och smartare) träningsklocka än min 13 år gamla Suunto och valet blev en äldre Apple watch. Kommer inte ens ihåg vilken modell det är. Men för pengarna kan jag inte vara mer nöjd med en träningssklocka. Som inte tar över intresset för alla andra klockor heller. Inte micro alls men otroligt affordable. 🍏⌚️
P.S. Träningen går bra. Sprang min andra mil nu i morse på två veckor 😁
2D1D45E6-034C-4F24-81C4-74EC22EE3C10.jpeg
 
Senast ändrad:

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Ägde en Laco Augsburg en gång som jag var mycket nöjd med, särskilt finishen på boetten. Detta nysläpp några prisklasser upp från Augsburg ser riktigt vasst ut måste jag säga. Perfekt om man gillar field-stuket, även om det är en marin referens. 39mm, under 10mm tjock, 20mm bandhorn, 46mm l2l och dekorerat urverk. Bremerhaven heter den, finns även i vitt. För 1290 EUR är det tuff konkurrens med bl.a. Nomos och CW, men tycker ändå den verkar intressant!
laco-marineuhr-bremerhaven-39-862169-mood-2-slide.jpg
laco-marineuhr-bremerhaven-39-862169-back-slide.jpg
laco-marineuhr-bremerhaven-39-862169-mood-1-slide.jpg
laco-marineuhr-bremerhaven-39-862169-detail-2-slide.jpg
Härliga detaljer med coin edge och stor vacker krona. Tycker ju personligen att det är en klocktyp som skulle se ännu snyggare ut på det stora flertalet om den var lite mindre, typ 35-37mm, men de har säkert koll på vad marknaden premierar. Mycket klocka för pengarna.
 
Topp