• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jockinho

Patek
2-Faktor
Oris idag, som de flesta dagarna numera. Tillräckligt billig och klär i repor för att användas i jobb som privat 🙂
150E2114-B5F7-42DF-95F5-CAF245028220.jpeg
 

albinh

Cartier
2-Faktor
Exakt samma här :) Verkar vara ett Seiko NH35 i och det ska väl vara funkis?
Länkade själv om dem här i tråden när de dök upp i flödet för ett tag sen. Påpekanden om att det är design väldigt nära Eberhard kom snabbt, och visst är det så. Till och med loggan. Oaktat det fortfarande en snygg design tycker jag, och NH35 är väl oftast stabilt och standard för denna typ av klockor. Vet inte vad prislappen är, men för några tusenlappar är det säkert en habil klocka.

Eberhard-Scafograf-200-Year-1961.jpg
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Länkade själv om dem här i tråden när de dök upp i flödet för ett tag sen. Påpekanden om att det är design väldigt nära Eberhard kom snabbt, och visst är det så. Till och med loggan. Oaktat det fortfarande en snygg design tycker jag, och NH35 är väl oftast stabilt och standard för denna typ av klockor. Vet inte vad prislappen är, men för några tusenlappar är det säkert en habil klocka.

Eberhard-Scafograf-200-Year-1961.jpg
Det ser ut som de i princip snott allt rakt av. Nåja, antar att originalet är ett utdött märke så det är väl inget problem. Synd att de inte följde den mer slaviskt. Originalets font på dykringen är definitivt bättre och no-date är alltid att föredra i min värld. Snygg klocka hursomhelst!
 

Sebastard

Vacheron
Godafton! Osäker på om det här är rätt tråd, men tänkte höra om någon har nån erfarenhet av Imperial Watch co? https://imperialwatchco.com/

Det verkar ha några lite roliga klockor på släpp snart, men spännande att höra om nån testat eller hört något om dem?
Dom är balla men man kan ju undra vad Eberhard tycker om det hela :D Både logotyp och design snodd rakt av. Eller missar jag något?

4570C43D-867F-4067-B028-1C8FFEE7A806.jpeg
27E0C297-FA81-41D7-9750-B75CA46A3E57.jpeg
 
Topp