• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Länkade själv om dem här i tråden när de dök upp i flödet för ett tag sen. Påpekanden om att det är design väldigt nära Eberhard kom snabbt, och visst är det så. Till och med loggan. Oaktat det fortfarande en snygg design tycker jag, och NH35 är väl oftast stabilt och standard för denna typ av klockor. Vet inte vad prislappen är, men för några tusenlappar är det säkert en habil klocka.

Eberhard-Scafograf-200-Year-1961.jpg

Det ser ut som de i princip snott allt rakt av. Nåja, antar att originalet är ett utdött märke så det är väl inget problem. Synd att de inte följde den mer slaviskt. Originalets font på dykringen är definitivt bättre och no-date är alltid att föredra i min värld. Snygg klocka hursomhelst!

Dom är balla men man kan ju undra vad Eberhard tycker om det hela :D Både logotyp och design snodd rakt av. Eller missar jag något?

4570C43D-867F-4067-B028-1C8FFEE7A806.jpeg
27E0C297-FA81-41D7-9750-B75CA46A3E57.jpeg


Jaha, va ju trist. Ser som sagt ut att vara snott rakt av. Men snygga hur som om vi ska va positiva.
 
Dom är balla men man kan ju undra vad Eberhard tycker om det hela :D Både logotyp och design snodd rakt av. Eller missar jag något?

4570C43D-867F-4067-B028-1C8FFEE7A806.jpeg
27E0C297-FA81-41D7-9750-B75CA46A3E57.jpeg
Nära förstås, fast boetten lyckades man ju inte alls med om nu rakt-av var tanken.
Om man önskar liknande stuk fast med lite historia finns DOXA SUB200. Eberhard delade ju den för tiden populära boettdesignen med bl.a DOXA 🤓
(vet naturligtvis gamla vintagerävar, som den jag citerat 😉)

Arkivbild är väl kul
W1QoDJV.jpg
 
Vet man tillgänglighet å prisbild här eller? (orka googla 😬)
Diggar Seconde/Seconde's befriande detaljarbeten som tusan, men brukar ju va ganska kostsamma alster.

"NO FEET!" 😆

Inte hittat ngt pris..
 
  • Like
Reactions: v0n

Inte hittat ngt pris..
445 dollar enligt www som alltid har rätt 😏
Om det nu stämmer är det ett KAP, och dessutom till ett bättre pris än en viss plastklocka. Vill ha, skrev precis upp mig på nån lista.
Älskar spöken utan fötter
 
Jag köpte en, och avbokade den och tjänade 100;- på dollarkursen 😅

Ångrade mig just pga ebenhardt och att läsbarheten är usel pga att man förlängt visarna så att de lätt blandas ihop med indices på Imperial.
OK, så firmamärket var tydligen aktivt fortfarande. Hade ingen aning om det. De verkar till och med ha modellen i sin nuvarande kollektion.

 
Ebenhard verkar ha gjort ett rätt bra jobb med att f-cka upp modellen själva. 43mm diameter - hm. Rolex komplex med många textrader på tavlan osv. Om vi bortser från original/kopia diskussion så tycker jag kopian faktiskt vinner här.
 
Ebenhard verkar ha gjort ett rätt bra jobb med att f-cka upp modellen själva. 43mm diameter - hm. Rolex komplex med många textrader på tavlan osv. Om vi bortser från original/kopia diskussion så tycker jag kopian faktiskt vinner här.
43 🥺 Det går inte alls för min del.. verkar som den rätt balla 50 spöken också har samma size.. 😒
 
Har ju varit lite prat om Imperial Watch Co här. Såg att Imperial och mod-kungen Odokadolo Industries släpper 15 one off Royalguard 200 imorgon med olika vridringar från Odokadolo. Någon som tänkte försöka knipa en?



DSCF0646.jpg
 
Har ju varit lite prat om Imperial Watch Co här. Såg att Imperial och mod-kungen Odokadolo Industries släpper 15 one off Royalguard 200 imorgon med olika vridringar från Odokadolo. Någon som tänkte försöka knipa en?



DSCF0646.jpg
Nää för rörig dial.
 
Kaffe och klocksurf. Läser om Bulovas MIL-SHIPS, intressant klocka och historia. 41mm med 16mm mellan bandhornen, frågan är hur det skulle upplevas på handleden. Oavsett så tilltalar den mig. Kanske kan bli nästa köp 🤔
bulova-mil-ships-w-2181-dieci.jpg

bulova-MIL-SHIPS-W-2181-watchlounge-2.jpg

På handleden, Smiths PRS-29A.
20231008_153736-01.jpeg
Går i exakt samma tankar! Kikade på att klicka hem en Tornek-Rayville vid tillfälle och då hittade jag till denna. Känns lite mer "äkta" på något sätt.
 
Tillbaka
Topp