• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Beachpremiär idag :) Självklart måste San Martin testas :)
637A15DE-37B5-40DF-B212-E5DFE3EE3CF4.jpeg
 
Schysst.. påminner väldigt mycket om ett tyskt märke som börjar på s och slutar på inn :) vad du cad det är för typ av beläggning/pvd eller någon egen variant av tegminterat stål?
Ja den gör ju det, med vissa justeringar :)
Ska jag va ärlig har jag inte läst på så jäkla noga :D Haha! Men tror och gissar på sandblästrat stål, typ.
 
Här är ett videoklipp från micro-mässan. Tycker vid en snabb titt att det ser relativt ok ut.
Den transparenta tavlan reagerade jag på tidigare, något jag själv ville göra men som inte riktigt passade in. Är helt klart koolt. Finishen på ovansidan av boetten var inte jättebra men överlag såg det helt ok ut.
 
Det här med att vara nöjd med samlingen visade sig vara en utopi. Har redan nytt på ingång.

Älskar denna klocka, men den måste nu ge plats till annat. Är det någon som är sugen så får ni gärna skicka PM. Annars kommer den upp på köp och sälj snart.

IMG_20190606_152128.jpg
 
Det här med att vara nöjd med samlingen visade sig vara en utopi. Har redan nytt på ingång.

Älskar denna klocka, men den måste nu ge plats till annat. Är det någon som är sugen så får ni gärna skicka PM. Annars kommer den upp på köp och sälj snart.

IMG_20190606_152128.jpg

Jaha, det gick ju fort att få den såld. :)

Det tar emot som fan att sälja, men klockor ska ju användas. Får ni chansen att prova den någon gång så kör hårt. För det låga priset har den här klockan varit en av mina absoluta favoriter. Går bra, ser bra ut, sitter skitbra och slutligen clean!
 
Det här med att vara nöjd med samlingen visade sig vara en utopi. Har redan nytt på ingång.

Älskar denna klocka, men den måste nu ge plats till annat. Är det någon som är sugen så får ni gärna skicka PM. Annars kommer den upp på köp och sälj snart.

IMG_20190606_152128.jpg
Jaha, det gick ju fort att få den såld. :)

Det tar emot som fan att sälja, men klockor ska ju användas. Får ni chansen att prova den någon gång så kör hårt. För det låga priset har den här klockan varit en av mina absoluta favoriter. Går bra, ser bra ut, sitter skitbra och slutligen clean!
Riktigt fin patina du fått till på den... hoppas nästa ägare behandlar den väl.
 
Fundering kring Lorier Falcon, ni som har den grymt läckra i guld, hur är finnishen på den? tänker hur pass den håller för repor avnötning etc. Undrar vidare vart ifrån ni beställde dessa härligheter :)
Hej! Har den guldiga med grön tavla. Fortfarande supernöjd!:)
000-1235500-98-jpg.1070275

Jättebra finish. Huruvida den är bra på avnötning vågar jag dock inte svara på då jag bara haft den några månader (jag tror ingen kan svara på denna fråga då den bara varit ute hos konsumenterna senaste månaderna). Men hittills har jag inte upplevt några problem med denna klocka. Varken mekaniskt eller ytmässigt.
Jag beställde direkt från Lorier: https://www.lorierwatches.com/collections/watches/products/falcon-pvd-gold?variant=12798739349590
 
Hej! Har den guldiga med grön tavla. Fortfarande supernöjd!:)
000-1235500-98-jpg.1070275

Jättebra finish. Huruvida den är bra på avnötning vågar jag dock inte svara på då jag bara haft den några månader (jag tror ingen kan svara på denna fråga då den bara varit ute hos konsumenterna senaste månaderna). Men hittills har jag inte upplevt några problem med denna klocka. Varken mekaniskt eller ytmässigt.
Jag beställde direkt från Lorier: https://www.lorierwatches.com/collections/watches/products/falcon-pvd-gold?variant=12798739349590
Stort tack för det! Ja kanske va en dum fråga med tanke på hur kort tid de vart ute, lite rädd bara att de tappar sin pvd och således lite av sin charm :( ja skickar nog efter en i stål till att börja med! :)
 
Tillbaka
Topp