• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

LoveL

Rolex
Paneristi
2-Faktor
Japp! Ut i slasket nu.. 😩
IMG_1257.jpeg
 

Delgada

Patek
Jag minns inte om dessa varit uppe i tråden på sistone men för mig är det ett relativt nyupptäckt klockmärke. Cadola watches.
Otroligt mycket att välja på och hyggliga priser. Lite besynnerligt bara att de skriver tex japanskt automatverk men inte mer preciserat än så. Konstigt...

Nån som har en Cadola att visa upp?
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Jag minns inte om dessa varit uppe i tråden på sistone men för mig är det ett relativt nyupptäckt klockmärke. Cadola watches.
Otroligt mycket att välja på och hyggliga priser. Lite besynnerligt bara att de skriver tex japanskt automatverk men inte mer preciserat än så. Konstigt...

Nån som har en Cadola att visa upp?
Forskade lite i ämnet och de icke schweiziska verken kommer från TMI som är ett bolag i Seikokoncernen
 

M26

Rolex
2-Faktor
Någon som har beställt en Traska Commuter 38 ännu?
Blir nyfiken på intryck.

Jag var riktigt nära men hejdade mig i sista stund, såg en recension om den och tyckte det såg på tok för stort ut.

Tycker 36an har perfekt tavlelöpnningen men på tok för kort l2l, har aldrig riktigt förstått varför alla tillverkar envisas med att ha sub 45mm l2l på allt under 38m. Se bara till BB54 som har 45,8mm l2l och lyckas pga av det få till ultimata proportionerna trots ynka 37mm för en dykare 👌

Jäkligt sugen på en Commuter 36a eller Venturer i valfri färg utöver vit 🤩

Commuter-Woodland-Green-Wrist.jpg
Venturer-Steel-Blue-Wrist.jpg
 
Senast ändrad:

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Jag var riktigt nära men hejdade mig i sista stund, såg en recension om den och tyckte det såg på tok för stort ut.

Tycker 36an har perfekt tavlelöpnningen men på tok för kort l2l, har aldrig riktigt förstått varför alla tillverkar envisas med att ha sub 45mm l2l på allt under 38m. Se bara till BB54 som har 45,8mm l2l och lyckas pga av det få till ultimata proportionerna trots ynka 37mm för en dykare 👌

Jäkligt sugen på en Commutrr 36a eller Venturer i valfri färg utöver vit 🤩

Commuter-Woodland-Green-Wrist.jpg
Venturer-Steel-Blue-Wrist.jpg
Skulle helst av allt vilja ha en Commuter i 36 men den nya claspen med on the fly justering kändes lockande med 38an.
Lär bli standard så småningom och komma till fler modeller i Traska sortimentet.
 
  • Like
Reactions: M26
Topp