• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

TotteH

Patek
2-Faktor
Brons tunnan på saltvatten semester 🤙

IMG_20231216_133440.jpg
IMG_20231216_134015.jpg
IMG_20231216_133654.jpg
IMG_20231216_133039.jpg
Ouf! Den skulle ju passa mig kompis! 🤩🤩
Riktigt bra den 👌🏻😍
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Union Glashutte hör man nästan aldrig om här på forumet. Det här nysläppet från dem är inte alls dumt. 43mm i diameter och priset är 3600 Euro. Lite mindre diameter och prislapp hade inte skadat, men ändå, riktigt trevligt.

F54C9F90-3AB6-472C-A3A0-2CD51E0A68A6.jpeg

D2DA90A5-48CC-4BC3-AF60-5ED54651A2F6.jpeg
Ägs väl av Swatch group (använder bl.a. ”samma” urverk som longines). Borde betyda god kvalitet. Dessvärre är priset alldeles för högt.
 

Grodmannen

Omega
2-Faktor
IMG_3450.png


Lite sugen på en frogdiver då jag för tillfället står utan en Malm i samlingen. Någon här som klämt på en? Är lite rädd att 50mm l2l snabbt blir ännu större då ändlänkarna ser tämligen fasta ut.
Vet inte om du redan fått svar på detta. Ändlänkarna bygger ett par mm extra men är vinklade nedåt ganska mycket så klockan omfamnar handleden ganska väl.
Gummibandet som finns till klockan gör att klockan upplevs mindre och betydligt smidigare.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
FC är väl ej micro, möjligtvis affordable, googla gärna på deras range och priser jämf. med andra. Gör mkt roligt. Är ingen dresskille, fick i inbyte, 0 intresse när jag försökte sälja (billigt), i morse tyckte jag ”synd” om klockan och fn bättre att den används än slumpas bort, så nu blir det dress då och då och nyttjande av en trevlig klocka, bra size, 37, men bär större, trevlig Söndag tråden…
IMG_4435.jpeg
IMG_4436.jpeg
 
Senast ändrad:

Jockinho

Patek
2-Faktor
Trion just nu (plus en G-shock)…
SM får lite Nato en stund, milsubhomage som det ändå är 🤓
IMG_8437.jpeg
IMG_8434.jpeg


Lyckades plocka ut verket idag på den sterila, men packningen gick då sönder. Är det samma packning för alla nh-35?

Köpt en grå namoki explorertavla som ska in i den är tanken…
 

LoveL

Rolex
Paneristi
2-Faktor
Trion just nu (plus en G-shock)…
SM får lite Nato en stund, milsubhomage som det ändå är 🤓
IMG_8437.jpeg
IMG_8434.jpeg


Lyckades plocka ut verket idag på den sterila, men packningen gick då sönder. Är det samma packning för alla nh-35?

Köpt en grå namoki explorertavla som ska in i den är tanken…
Den dära milsuben är ju kanon! Strlk? Ref? Sälja?! 😂
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Trion just nu (plus en G-shock)…
SM får lite Nato en stund, milsubhomage som det ändå är 🤓
IMG_8437.jpeg
IMG_8434.jpeg


Lyckades plocka ut verket idag på den sterila, men packningen gick då sönder. Är det samma packning för alla nh-35?

Köpt en grå namoki explorertavla som ska in i den är tanken…

Det är boettens betingelser som avgör vilken packning som passar. Måtta på den gamla så har t.ex cousinsuk stort sortiment.
 

aakhagen

Omega
Godkväll!

Är det någon som har stött på Out Of Order?

Jag fattar att det inte är något finmärke och att andrahandsvärdet är ytterst tveksamt MEN jag blir glad av designen.


Om nån har erfarenhet lyssnat jag gärna. ELLER om någon har andra tips på lite färggladare klockor 2-4 tkr som inte har bezel.

Mvh från Uppsala.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Godkväll!

Är det någon som har stött på Out Of Order?

Jag fattar att det inte är något finmärke och att andrahandsvärdet är ytterst tveksamt MEN jag blir glad av designen.


Om nån har erfarenhet lyssnat jag gärna. ELLER om någon har andra tips på lite färggladare klockor 2-4 tkr som inte har bezel.

Mvh från Uppsala.
Såg att de hade lite intressanta namn…
IMG_4438.jpeg
 

Delgada

Patek
Godkväll!

Är det någon som har stött på Out Of Order?

Jag fattar att det inte är något finmärke och att andrahandsvärdet är ytterst tveksamt MEN jag blir glad av designen.


Om nån har erfarenhet lyssnat jag gärna. ELLER om någon har andra tips på lite färggladare klockor 2-4 tkr som inte har bezel.

Mvh från Uppsala.
Såg även en äkta Kiwi-klocka.
Vore ju ett värdigt komplement till @Smooth Operator s Avokado-klocka.
Screenshot_20231217_173019_Chrome.jpg
Screenshot_20231217_173632_Chrome.jpg
 

Knäckehäxan

Panerai
2-Faktor
@Knäckehäxan är den givna köparen av "Kiwiur".
Nedanstående med texten "Pizza with pineapple is not pizza” på rehauten var jag nära att köpa för något år sedan.
product118559-3839_cropped.jpg.thumb_FFFCFA_1000x1000.jpg

Jag är dock nöjd med att det blev en 🥑 istället.
20231217_174830.jpg

Jag har också spanat på pizzaklockan men det kändes som lite för mycket pengar på en plojgrej 😅
jag har haft uppehåll och varit osugen på klockor ett tag, kanske skulle man unna sig en julklapp 😀
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Jag har också spanat på pizzaklockan men det kändes som lite för mycket pengar på en plojgrej 😅
jag har haft uppehåll och varit osugen på klockor ett tag, kanske skulle man unna sig en julklapp 😀
Jag tror mig minnas ditt intresse och precis som du så avstod jag köp just p.g.a. det monetära utlägget för något som man kan ha kul åt utan att betala för det.
 

Knäckehäxan

Panerai
2-Faktor

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Ja 😅 iofs har jag Unimatic och Panna redan så just det saknas inte i lådan


Man kan inte ha kul åt ananas på pizza. Det är inget att skoja om.. aldrig. Någonsin 😂
Det var du som skrev "plojgrej", men du har helt rätt i att detta är för allvarligt för att skoja om. "My bad" 😤
Jag minns att då det var aktuellt så var vi bl.a. inblandade i en "animerad" diskussion med någon som - till skillnad från oss - absolut skulle ha ananas på pizzan.
 
Topp