Kreacon
Guld
Är det ett vörtbröd i bakgrunden?Häng hos farsan, den gamle seglaren. Vad passar då bättre än denna kompis?
![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det ett vörtbröd i bakgrunden?Häng hos farsan, den gamle seglaren. Vad passar då bättre än denna kompis?
![]()
Ja det ser ju faktiskt ut så!Är det ett vörtbröd i bakgrunden?
![]()
JaVilken quartzdubbel är bäst? Aqualand och 7548 eller Aqualand och 7548?
![]()
![]()
Tack för tipset @Pippis pappa om Nezumi. Jag slog till och är riktigt nöjd.I sina respektive prisklasser tycker jag att samtliga gör trevliga klockor - med undantag för Corniche som jag inte har någon koll på, kan mycket väl vara fina de med.
Ett par andra roliga svenska märken med mycket personlighet är Nezumi, Epoch, Halda och Gul. Även de i varierande prisklass
Kul att man kunde vara till lite nytta för omväxlings skullTack för tipset @Pippis pappa om Nezumi. Jag slog till och är riktigt nöjd.![]()
En G-shock i grunden, sen klädd i stål med en totalvikt på ca 165g. Kan en klocka bli mer redo för kärnvapenkrig och zombieapokalyps?
![]()
Oh den där har jag missat, jäklar vilken nice!Tredje dagen i rad med nya klockan och fortfarande sams.
Sista arbetsdagen för året är slut.
![]()
Stort tack bäste bror.Oh den där har jag missat, jäklar vilken nice!
Man får grattulera
Bara hojta till när det är dags så står jag redo med fingret på swishknappen.Favoriten just nu, som jag försöker inbilla mig är en keeper. Utfallet vet vi redan, men man kan alltid hoppas. Ungefärchans att den stannar mer än 6 månader med facit i handen.
![]()
Tröttnar gör man på allt, har jag lärt mig![]()
Favoriten just nu, som jag försöker inbilla mig är en keeper. Utfallet vet vi redan, men man kan alltid hoppas. Ungefärchans att den stannar mer än 6 månader med facit i handen.
![]()
Ändå lite kul post 4min efter den ena
Känner igen mig![]()
Haft alla modeller av äpplet o sålt dom.Äpplet idag med…![]()
Känns hemskt säga men börjar inse det finns en hel del bra finesser med smartklockor, är man beroende av den kategorin nu tro om det beställs ytterligare en?
Inte helt såld på äpplets hållbarhet (med en skärm som repas av typ en pinne) och batteritid på 1.5 dag så för en femhunka kändes amazfit t-Rex lockande. ”Lite mer” tål att spöas över den i teorin iaf…![]()
Haft alla modeller av äpplet o sålt dom.
Efter köpet av Ultra så blev jag helt såld o den har stannat längst och används dagligen.
Jag har ett äpple, bra ”komplikationer”, men ledsade snabbt på allt jävla laddandeÄpplet idag med…![]()
Känns hemskt säga men börjar inse det finns en hel del bra finesser med smartklockor, är man beroende av den kategorin nu tro om det beställs ytterligare en?
Inte helt såld på äpplets hållbarhet (med en skärm som repas av typ en pinne) och batteritid på 1.5 dag så för en femhunka kändes amazfit t-Rex lockande. ”Lite mer” tål att spöas över den i teorin iaf…![]()
Ja det är den tråkiga bitenJag har ett äpple, bra ”komplikationer”, men ledsade snabbt på allt jävla laddande
Fantastisk klocka. Lätt min favorit i klocklådan hemma.God Jul tråden
![]()
Verkar vara en trevlig liten sak. Måste nog ta en närmare titt. Märket har helt undgått mig. Tycker det generellt sett är svårt att hänga med när det gäller microbrands.Tack för tipset @Pippis pappa om Nezumi. Jag slog till och är riktigt nöjd.![]()
Den klockan tror jag bestämt att vi alla sett för lite av. Superfin! Får vi fler bilder under dagen?Har resonerat med mig själv gällande första köpet 2024. I urvalet fanns bl.a. Malm Dalton 2, H.G.P. Diver, Momentum Sea Quartz och/eller Eclipse. Resultatet blev att jag avvaktar. Har under hösten sålt 5 st, men köpt 6 st. varför nettot fortfarande är i en viss obalans. Skall försöka lätta lite på några lådvärmare innan nyanskaffning. Jag blir förhoppningsvis 70 bast i sommar och skall under våren formulera en önskelista.
Idag får Spinnaker Bradner lite armtid.
![]()
Tack! Ja, den är riktigt trevlig, men har fått skandalöst lite armtid de dryga två åren jag har haft den. Jag är en usel fotograf (hade aldrig haft en kamera förrän de kom i mobilen), men här kommer ett par bilder.Den klockan tror jag bestämt att vi alla sett för lite av. Superfin! Får vi fler bilder under dagen?