• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

chezz81

Cartier
2-Faktor
Är sugen på en pepsi (som inte sticker iväg i pris allt för mycket).
Har kollat på Glycine (just nu rea €545)

alt.
Dievas (dubbla priset plus - antar jag - tull/moms).

Någon som har koll på Dievas?
Några andra förslag?
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Är sugen på en pepsi (som inte sticker iväg i pris allt för mycket).
Har kollat på Glycine (just nu rea €545)

alt.
Dievas (dubbla priset plus - antar jag - tull/moms).

Någon som har koll på Dievas?
Några andra förslag?
MV GMT pepsi brukar dyka upp¨på forumet eller annan stans då och då.
Jag gillade den mycket och det finns väl en hel del här i tråden som haft den.
Lägg ett skambud på denna :)
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
1000020843.jpg
 

chezz81

Cartier
2-Faktor
MV GMT pepsi brukar dyka upp¨på forumet eller annan stans då och då.
Jag gillade den mycket och det finns väl en hel del här i tråden som haft den.
Lägg ett skambud på denna :)
Stort tack för tipset! Den var riktigt snygg. Finns en variant med vit tavla som också ser sjysst ut.
Kan inte påstå att jag har stenkoll på det märket heller.
 

chezz81

Cartier
2-Faktor
MV GMT pepsi brukar dyka upp¨på forumet eller annan stans då och då.
Jag gillade den mycket och det finns väl en hel del här i tråden som haft den.
Lägg ett skambud på denna :)
Blev riktigt sugen på den vita
Är det bra grejer?
9D5752F3-4F9A-462F-A902-C1E607B359DD.jpeg
 

M26

Rolex
2-Faktor
Är sugen på en pepsi (som inte sticker iväg i pris allt för mycket).
Har kollat på Glycine (just nu rea €545)

alt.
Dievas (dubbla priset plus - antar jag - tull/moms).

Någon som har koll på Dievas?
Några andra förslag?
MV är ett bra alternativ som @MoHaha föreslog, de hade vad jag minns lite kvalitetsproblem med just de första GMTna som släpptes i att minutmarkeringarna högst upp på tavlan inte riktigt linjerade och tycktes ha olika avstånd men det var länge sedan och förmodligen löst sedan dess. Tror i övrigt dom har god kvalitet och har bra rykte om sig i microvärlden idag.

Dievas (D-Ah-Vas) är Gnomons egna märke och använder sig av samma teknologi som Damasko eller Sinn, det är schyssta grejjer men något dyrare och kanske inte lika välkänt i våra kretsar.

Sett till ren kvalitet så skulle jag gärna vilja slå ett slag för Steinhart där dom är oslagbara för under 10tkr i alla fall enligt min ödmjuka mening, designen är dock en annan fråga på gott och ont.

Standard Ocean 39 GMT Pepsi med alu ring vilken jag tycker är helt klart bäst på deras jubilee
jubilee_4.png


Ocean 39 GMT Ti Premium i titan med keramisk Batman bezel om du vill ha något med lite eget formspråk och kanske ett lite roligare val
batman_39_titan_premium_20.png


Du kan med fördel även titta på San Martins BB GMT alternativ med Seikos NH34 verk för under $300, de har både svart och creme/silver tavla. Tror t.o.m. det finns någon i tråden som har haft en och kan inflika med synpunkter
san-martin-GMT-watch-review_6_1220x_crop_center.png
san-martin-sn0109-watch_8_1220x_crop_center.png
 

chezz81

Cartier
2-Faktor
MV är ett bra alternativ som @MoHaha föreslog, de hade vad jag minns lite kvalitetsproblem med just de första GMTna som släpptes i att minutmarkeringarna högst upp på tavlan inte riktigt linjerade och tycktes ha olika avstånd men det var länge sedan och förmodligen löst sedan dess. Tror i övrigt dom har god kvalitet och har bra rykte om sig i microvärlden idag.

Dievas (D-Ah-Vas) är Gnomons egna märke och använder sig av samma teknologi som Damasko eller Sinn, det är schyssta grejjer men något dyrare och kanske inte lika välkänt i våra kretsar.

Sett till ren kvalitet så skulle jag gärna vilja slå ett slag för Steinhart där dom är oslagbara för under 10tkr i alla fall enligt min ödmjuka mening, designen är dock en annan fråga på gott och ont.

Standard Ocean 39 GMT Pepsi med alu ring vilken jag tycker är helt klart bäst på deras jubilee
jubilee_4.png


Ocean 39 GMT Ti Premium i titan med keramisk Batman bezel om du vill ha något med lite eget formspråk och kanske ett lite roligare val
batman_39_titan_premium_20.png


Du kan med fördel även titta på San Martins BB GMT alternativ med Seikos NH34 verk för under $300, de har både svart och creme/silver tavla. Tror t.o.m. det finns någon i tråden som har haft en och kan inflika med synpunkter
san-martin-GMT-watch-review_6_1220x_crop_center.png
san-martin-sn0109-watch_8_1220x_crop_center.png
Vilken genomgång. Stort tack.
Jag är öppen för förslag om någon här i tråden är sugen på att sälja en pepsi automat.
 
Topp