• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kreacon

Audemars
Tänkte köpa en klocka till min morfar. Tänker mig budget max 2k. Gärna soldrivet. Vad har ni för tips?
Har bl.a. hittat denna.
Den här ska i alla fall jag ha när jag blir morfar. Stilig, Affordable med lite kul historia.
Edit vet inte om jag orkar vänta förresten.
7B94DA76-4823-4311-9D88-E2576A7DACA7.jpeg
 
Senast ändrad:

albinh

Cartier
2-Faktor
Tänkte köpa en klocka till min morfar. Tänker mig budget max 2k. Gärna soldrivet. Vad har ni för tips?
Har bl.a. hittat denna.
Enig med @Smooth Operator om att det är ett bra alternativ. Svårt att uttala sig närmare utan mer kunskap om morfars handledsomfång eller smakpreferenser, men den här är väl kanske ett alternativ om man vill ha lite mindre än 43?

 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Tänkte köpa en klocka till min morfar. Tänker mig budget max 2k. Gärna soldrivet. Vad har ni för tips?
Har bl.a. hittat denna.
Har en bror som är både morfar och farfar :)
Han ska lägga två dyra mekaniska klockor i bankfacket och köpa en sån här;
d56d6bbb-843f-44ac-a9c3-0717db50bc3f.jpeg
 

Nikk

Panerai
2-Faktor
Testar SM iso. Trevligt med taper på bandet till lite nättare klockor. Till den här föredrar jag äkta eller liknande Iso. SM iso är annars ett mycket prisvärt och bekvämt alternativ.

På bilden syns knappt någonting av bandet men jag fick med ett fint diskantelement i alla fall. 😊
IMG_1013.jpeg
 

Kreacon

Audemars
Testar SM iso. Trevligt med taper på bandet till lite nättare klockor. Till den här föredrar jag äkta eller liknande Iso. SM iso är annars ett mycket prisvärt och bekvämt alternativ.

På bilden syns knappt någonting av bandet men jag fick med ett fint diskantelement i alla fall. 😊
IMG_1013.jpeg
Hur är tjockleken?
 
Enig med @Smooth Operator om att det är ett bra alternativ. Svårt att uttala sig närmare utan mer kunskap om morfars handledsomfång eller smakpreferenser, men den här är väl kanske ett alternativ om man vill ha lite mindre än 43?

Ett utmärkt förslag, kör min denna vecka. Löjligt bra tidshållning
20240116_190752.jpg
 

albinh

Cartier
2-Faktor
Den tycktes vara ytterst känslig för vibrationer. Kunde köra bil på guppig skogsväg och klockan hoppa +10 sek på en timme. Återstår att se om de fixat den nu. Att säga att deras information var knapphändig är en underdrift.
Surt, och märkligt fel. Vad är det för verk? Hoppas verkligen att den mår bättre nu, väldigt fin.
 
Topp