Väldigt bra genomgång !MV är ett bra alternativ som @MoHaha föreslog, de hade vad jag minns lite kvalitetsproblem med just de första GMTna som släpptes i att minutmarkeringarna högst upp på tavlan inte riktigt linjerade och tycktes ha olika avstånd men det var länge sedan och förmodligen löst sedan dess. Tror i övrigt dom har god kvalitet och har bra rykte om sig i microvärlden idag.
Dievas (D-Ah-Vas) är Gnomons egna märke och använder sig av samma teknologi som Damasko eller Sinn, det är schyssta grejjer men något dyrare och kanske inte lika välkänt i våra kretsar.
Sett till ren kvalitet så skulle jag gärna vilja slå ett slag för Steinhart där dom är oslagbara för under 10tkr i alla fall enligt min ödmjuka mening, designen är dock en annan fråga på gott och ont.
Standard Ocean 39 GMT Pepsi med alu ring vilken jag tycker är helt klart bäst på deras jubilee
![]()
Ocean 39 GMT Ti Premium i titan med keramisk Batman bezel om du vill ha något med lite eget formspråk och kanske ett lite roligare val
![]()
Du kan med fördel även titta på San Martins BB GMT alternativ med Seikos NH34 verk för under $300, de har både svart och creme/silver tavla. Tror t.o.m. det finns någon i tråden som har haft en och kan inflika med synpunkter
![]()
![]()
För ett par år sedan hade jag långt gångna planer på att skaffa en Steinhart GMT.
De flesta av er minns vad det var som hela tiden höll mig tillbaka, att de länge envisades med att använda dykarvridringar istället för riktiga GMT-vridringar.
Plötsligt ändrade de till riktiga (tvåvägsmodellen) och @Waldorf köpte en relativt omgående.
Jag vill bara lyfta det som han konkluderade:
(hoppas att jag minns rätt här)
Vridningen var en besvikelse, den kändes ’billig’ och hade ett ojämnt antal klick (varvet runt) och dessutom alldeles för få vilket gör att den blir svårare att ställa in.
Det blev inget köp för min del.
Senast ändrad: