• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

albinh

Cartier
2-Faktor
6269A2E8-A937-494A-9A1C-9113D91DF045.jpeg

57030A98-1EE2-4036-A84E-189070192591.jpeg

Provade för första gången ett MN-band och det fick hamna på den sterila klossen med svårfotat glas. Både bekvämt och passande skulle jag säga.
 
Vabb idag och planerad skidresa imorgon känns ju sådär, av oklar anledning blir vi alltid sjuka innan vi ska åka tre senaste åren… 🙃
IMG_8607.jpeg

Hoppas dottern bättrar på sig 🙏🏻
Vi åkte iväg med sjuka barn förra veckan. Inte ultimat för skidåkningen men skönt för dem med miljöombytet. Sen när de var pigga var de ute i backen igen. Hoppas ni är på benen snabbt.
78E0C199-E1C8-46E8-89E8-63CE17DE5F90.jpeg
7098752F-DB6B-47C1-90AC-D45FB3A5798C.jpeg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Vi åkte iväg med sjuka barn förra veckan. Inte ultimat för skidåkningen men skönt för dem med miljöombytet. Sen när de var pigga var de ute i backen igen. Hoppas ni är på benen snabbt.
78E0C199-E1C8-46E8-89E8-63CE17DE5F90.jpeg
7098752F-DB6B-47C1-90AC-D45FB3A5798C.jpeg

Hoppas hon ska fixa till sig, och vi andra klarar oss. Förra året blev jag dålig 3 dagar innan men hann tillfriskna och året innan dess covid så fick vi ställa in. Jag är aldrig sjuk med så spännande 🙈

Men hoppas det löser sig, skönt komma iväg och en Ipren kan räcka långt 😅
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Skulle köpts för ett år sedan när jag korsade 60 breddgraden men då fanns 39mm inte att köpa någonstans. Är ju förtjust i tyska klockor och gärna lite tooliga i blästrat stål.
Den här är något helt annat.
Jävlar vilken finish!

Big Thank you to Tom @Chronofactum for excellent service and the discount code;
Klocksnack2024.

IMG_2103.jpeg
IMG_2104.jpeg
IMG_2106.jpeg
IMG_2108.jpeg

Vilken höjdare! 👏👏 Gillar verkligen det där stuket. 👌
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Känns gediget och framförallt så kul att de försökte göra den så lika orginalet de bara kunde. Okej ett manuellt verk från Sellita för att hålla nere kostnaderna men de kalibrerar alla verk innan de skickas ut.
Ingen glasbaksida och ingen jävla engelska made in Gööörmäny.
Hergestellt in Deutschland - boom!
IMG_2109.jpeg


Här en film från fabriken.
 
Senast ändrad:

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Skulle köpts för ett år sedan när jag korsade 60 breddgraden men då fanns 39mm inte att köpa någonstans. Är ju förtjust i tyska klockor och gärna lite tooliga i blästrat stål.
Den här är något helt annat.
Jävlar vilken finish!

Big Thank you to Tom @Chronofactum for excellent service and the discount code;
Klocksnack2024.

IMG_2103.jpeg
IMG_2104.jpeg
IMG_2106.jpeg
IMG_2108.jpeg
Mycket fint armbandsur! 👌😍
Första utgåvan kom väl 1954 och kanske borde jag köpa ett sådant som årsur inför stundande 70-årsdag. I synnerhet som nuvarande årsur från Zenith inte är i bästa form, såväl maskinellt som visuellt.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Mycket fint armbandsur! 👌😍
Första utgåvan kom väl 1954 och kanske borde jag köpa ett sådant som årsur inför stundande 70-årsdag. I synnerhet som nuvarande årsur från Zenith inte är i bästa form, såväl maskinellt som visuellt.
Utmärkt idé!
Det här är 39mm's finns en 42mm också men då utan magnetskyddet.
Tavlan blir mer symmetrisk (tycker jag) med två rader och mindre tom yta på tavlan.
 
Topp