Haha. Ja, verkligen. Tror de flesta här kan nämna ett gäng till som egentligen förtjänar en plats på listan.Lustiga är "complete list"
Haha, Finns nog 600 till..
Men det fanns några nya att kolla in.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha. Ja, verkligen. Tror de flesta här kan nämna ett gäng till som egentligen förtjänar en plats på listan.Lustiga är "complete list"
Haha, Finns nog 600 till..
Tror inte det är en officiell Citizen tavla, det är https://iflwatches.com/ som gör den. Deras grej är att handmåla tavlor från olika märken, Casio, Citizen, Tissot, osv.Officiell tavla. Citizen kör en kampanj för just denna nu på sociala medier. Det inlägget jag såg hade inte jättemånga positiva kommentarer om man utrycker sig diplomatiskt
Kan det vara nån känd konstnär? Och att det liksom är meningen att den ska se ut som en dålig LSD-tripp? Måste kolla hemsidan...
Tror inte det är en officiell Citizen tavla, det är https://iflwatches.com/ som gör den. Deras grej är att handmåla tavlor från olika märken, Casio, Citizen, Tissot, osv.
Dom smäcker på en saftig prislapp efter dom är klara med ritandet också![]()
Mycket talar för att det är dags att sälja den där till mig. Eller har jag missförstått allting som vanligt?Monta är ju näst intill oslagbara gällande finish och bra kvalitet, piskar många av dom stora drakarna också enligt mig. Visst kostar det en slant men man får grejer därefter också.
Bjussar på min Triump för lite inspiration.
![]()
Tja igen, har som sagt dålig koll på micros/affordables.. Jag jämför med Omega/Breitling/Rolex.. Vill gärna köra lite affordables men tycker inte känslan är där..Håller med @thewordfox
Vilka stora märken jämför du med om inte CW når upp i kvalité?
Mycket talar för att det är dags att sälja den där till mig. Eller har jag missförstått allting som vanligt?Fin är den i alla fall.
Mycket talar för att det är dags att sälja den där till mig. Eller har jag missförstått allting som vanligt?Kör samma idag igen och förmodligen ett bra tag framöver. Andra gången med Serica 5303 nu och även samma exemplar igen så det är lite extra kul.
Kanske har man lärt sig något......men förmodligen inte
.
![]()
Det du söker är GinaultTja igen, har som sagt dålig koll på micros/affordables.. Jag jämför med Omega/Breitling/Rolex.. Vill gärna köra lite affordables men tycker inte känslan är där..
Hmm.. Har själv en fantastisk Bratte Avenger Mop som är otroligt trevlig, absolut! Men tycker nog flera av microna är relativt nära ändå i finish mm. Lite beaktar man att priset är en 10-del förstås, men överlag finns det många micros som är nära trots allt.Tja igen, har som sagt dålig koll på micros/affordables.. Jag jämför med Omega/Breitling/Rolex.. Vill gärna köra lite affordables men tycker inte känslan är där..
Ja, om man menar att kop.. jag menar homage rakt av, är desamma som kvalité så absolut!Det du söker är Ginault
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jo kanske Ocean Rovern men inte Silent Service och ska man räkna kopior så finns det väl andra som är mycket mer rip-off än Ginaults Ocean Rover som bygger på en Milsub i 5 ref case med 6 ref bezel enligt min ödmjuka mening.Ja, om man menar att kop.. jag menar homage rakt av, är desamma som kvalité så absolut!
Nu är ju i o f s inte Ginault ensamma om detta förstås. Har själv homages som jag gillar. Det vet du..![]()
Och när du köpt @Nilas klockor springer jag förbi och köper den därSan Martin med hemborstad länk och fel datum framför barnmålning![]()
Hmm... Har ingen Ginault... Men du kanske kan övertyga mig över en fika eller nåt?! Den ser ju riktigt fin ut! Så länge den är utan bubbla.Jo kanske Ocean Rovern men inte Silent Service och ska man räkna kopior så finns det väl andra som är mycket mer rip-off än Ginaults Ocean Rover som bygger på en Milsub i 5 ref case med 6 ref bezel enligt min ödmjuka mening.
Man måste hålla en i handen för att förstå vad jag menar med kvalitet, det är inte för intet som majoriteten av nuvarande Ginault ägare är fd. Rolex ägare![]()
It's a plan then.Haha jo då det tror jag att jag kan, jag ser till att ta med mina 4 ex när vi ses nästa gång![]()
![]()
Va fin. Ser ut som nåt min dotter ritat i förskolan. Med ögonbindel.
![]()
Det stämmer helt och hållet!Tror inte det är en officiell Citizen tavla, det är https://iflwatches.com/ som gör den. Deras grej är att handmåla tavlor från olika märken, Casio, Citizen, Tissot, osv.
Dom smäcker på en saftig prislapp efter dom är klara med ritandet också![]()
Har något mikromärke någon vettig historia egentligen? Inte många iaf
Kan tänka mig att de köper in selitta-verk och sen sätter ihop klockorna i staterna.
Nu vet jag inte riktigt om du menar känslan vad gäller urverk eller finishen på tavla, bezel och boett.Tja igen, har som sagt dålig koll på micros/affordables.. Jag jämför med Omega/Breitling/Rolex.. Vill gärna köra lite affordables men tycker inte känslan är där..
Låter som en plan. Inte riktigt redo att släppa den än men jag behöver göra plats i lådorna så snart…Och när du köpt @Nilas klockor springer jag förbi och köper den där![]()
![]()
Den här bor rent-free i mitt huvud sedan en tid tillbaka. Kan den vara värd 1200 dollares tro?
För den pengen hade jag velat ha en länk.. även om den suttit som skit med de raka bandhornen.