• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Sebastard

Vacheron
93E6854F-77EB-4DD3-B2E0-99E6EFF1A8A5.jpeg
 

Meridius

Panerai
2-Faktor
Gjorde en jämförelse när jag köpte min SM. Drygt 3-400kr billigare att köpa från officiella SM. I det fall man åker på tull och moms.

Slapp moms senast, blev då 1.2k billigare.

Instämmer med @Master J här, aliexpress är med tull och moms (eller har iaf varit för mig när jag nyttjat det) och SM:s sida på aliexpress är deras "officiella" sida.
 

Flaco

Cartier
Tycker priserna är kryddade hos AliExpress San Martin official store, även om moms ingår. Går man in på San Martin official store genom google. Tar priset på en klocka, lägger in i tullverkets moms/tull räknare hamnar man hundralappar under. I vissa fall slipper man ju även moms/tull och då blir det plötsligt väldigt mycket billigare.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Har fått min Gruppo Gamma tillbaka till slut. Snabba var de inte. Från mitten av november tills idag. Att skicka dit tog två dagar. Att skicka hem tog fyra veckor...
Men efter att ha börjat med att kontrollera att den faktiskt tog in vatten (hade jag annars bemödat mig med att skicka den till Singapore måntro 🤔) kom de till slut fram till att de skulle byta boetten. Jag bad dem att fixa ett svart band till klockan när den ändå var där. När jag skickade ned den så skickade jag den inte i dess originalkartong utan i en annan förpackning, så idag håller jag nu i princip en helt ny klocka i min hand, jag tror t o m att de monterade ett nytt baklock med korrekt serienummer, med ett svart (bortsett från färgen likadant som det gröna bandet jag redan hade) avsevärt mjukare band, och i en ny klockbox också.
Så bortsett från att jag inte kunnat använda klockan på drygt två månader var ju detta nästan en plusaffär, får man väl säga.
Boxen vet jag inte vad den kostar, men bandet är ju ändå typ 1250 kr för att få hem.

På sista raden känns det ändå rätt bra.

Nu hoppas jag bara att den är tät också... 🙄

20240201_192819.jpg
20240201_192919.jpg
20240201_192924.jpg
20240201_193650.jpg
20240201_193724.jpg
 
Senast ändrad:

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Åh, den röda har kommit! Den är ju magnifik!! Hoppas på att få se många härliga ws med den.
Den svarta hemlige på bilden. Har den kommit nu också eller var den med sedan tidigare?
Tack! 🙏 Ja, det är en fin röd tavla, men svår att fotografera. Den kräver rätt ljus. Tror det blir bra i dagsljus och gärna sol som låter ljuset spela.
Den svarte är ju "Hemlige Arne" som kom för ca 1,5 år sedan och var det första Tandoriouret jag köpte. Sen kom ju "Hemlige Helge" & "Hemlige Helmer", men de såldes i höstas. De två nyanlända är m.a.o. fjärde och femte Tandoriouren.
1000009815.jpg
 
Senast ändrad:

M26

Rolex
2-Faktor
Den var riktigt fin. Inte sett på handled förut 👍
Tackar! Timex Q serien är riktigt charmig och när de dessutom nu är ledigt tillgängliga för listpris så tycker i alla fall jag att det är ett roligt ur som man bara kan slänga på sig närsomhelst utan att behöva tänka på att ställa tiden. Gillar nog fortfarande originalet med blå tavla bäst men tyckte att det var kul att alternera med en silver/vit för omväxlingsskull

IMG_20190901_114253.jpg
IMG_20240202_002017.jpg
 

Delgada

Patek
Tack! 🙏 Ja, det är en fin röd tavla, men svår att fotografera. Den kräver rätt ljus. Tror det blir bra i dagsljus och gärna sol som låter ljuset spela.
Den svarte är ju "Hemlige Arne" som kom för ca 1,5 år sedan och var det första Tandoriouret jag köpte. Sen kom ju "Hemlige Helge" & "Hemlige Helmer", men de såldes i höstas. De två nyanlända är m.a.o. fjärde och femte Tandoriouren.
1000009815.jpg
Just det, Arne var det ju. Du har ju haft en del hemliga agenter... Den är ju också cool. Men den röda måste jag säga är superbra! Tandorio verkar vara riktigt fina. Är finishen lika bra i verkligheten också som det ser ut på bild. NH35 i alla?
Ha en bra fredag.
Vita veckan fortsätter med en repris från i måndags.
20240202_074122.jpg
 

Axington

Omega
2-Faktor
Det får man verkligen säga.
Vad är det för innanmäte i klockan och vad är första intrycket?
Det sitter en Miyota 2115 i den. Första intrycket är bra tycker jag, en hel del klocka för ynka 400 riksdaler. Men för priset kan man ju inte ha allt för höga förväntningar, gillar färgen på tavlan och bezeln. skekundvisaren träffar inte index spot on men timmvisaren gör ett bättre jobb med detta. Länken känns bra för priset dock så rörde sig pin:sen lite friare i länkbitarna än vad man skulle önska men känns inte som någon risk att dom skulle trilla ur av sig själva. Claspen är your average AliX watch clasp vilket funkar bra. Första intrycket är överlag väldigt bra, men som sagt så får ju sätta förväntningar i relation med priset 😁
1000003973.jpg
1000003972.jpg
 
Topp