• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

ironcastle

Patek
2-Faktor
Brukar sedan flera år tillbaka sova med klockan på, skönt att vakna mitt i natten och veta om det är dags att gå upp snart eller inte.
Så med tanke på att jag haft en hel del klockor på armen i mörker och med trötta ögon, törs jag nog säga att ingen klocka är bättre nattklocka än denna. Fullt läsbar många timmar efter sänggång och dessutom extremt lätt avläsbar. Det tar bara bråkdelen av en sekund att snappa vad tiden är. Annars kan det ta flera sekunder innan man orienterat sig med tavla och visare.
20240202_082927.jpg
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Just det, Arne var det ju. Du har ju haft en del hemliga agenter... Den är ju också cool. Men den röda måste jag säga är superbra! Tandorio verkar vara riktigt fina. Är finishen lika bra i verkligheten också som det ser ut på bild. NH35 i alla?
Ha en bra fredag.
Vita veckan fortsätter med en repris från i måndags.
20240202_074122.jpg
Åh... den vackra linnetavlan idag. 👌

Ang. kvalitet/finish på Tandorio så överträffar det med råge priset där man får "anstränga sig" för att komma över 1K. NH35 i alla fem jag har köpt.

HaBraFredagOchDitoHelg! 🥳
 

Jojje90

Omega
Det sitter en Miyota 2115 i den. Första intrycket är bra tycker jag, en hel del klocka för ynka 400 riksdaler. Men för priset kan man ju inte ha allt för höga förväntningar, gillar färgen på tavlan och bezeln. skekundvisaren träffar inte index spot on men timmvisaren gör ett bättre jobb med detta. Länken känns bra för priset dock så rörde sig pin:sen lite friare i länkbitarna än vad man skulle önska men känns inte som någon risk att dom skulle trilla ur av sig själva. Claspen är your average AliX watch clasp vilket funkar bra. Första intrycket är överlag väldigt bra, men som sagt så får ju sätta förväntningar i relation med priset 😁
1000003973.jpg
1000003972.jpg
Verkar ju jäkligt solid för priset. Gillade den blåa färgen på tavlan också.
Intressant att du finner länken "stabil" ..mitt intryck av billigare klockor generellt är att länken brukar vara det allra skräpigaste.
 

Axington

Omega
2-Faktor
Verkar ju jäkligt solid för priset. Gillade den blåa färgen på tavlan också.
Intressant att du finner länken "stabil" ..mitt intryck av billigare klockor generellt är att länken brukar vara det allra skräpigaste.
Haha ja kanske var ett lite dåligt ordval 😁 Man känner att länken är billig, men det är inte den sladdrigaste billighets-länk jag stött på iaf om det säger något 😝
 

Jojje90

Omega
Haha ja kanske var ett lite dåligt ordval 😁 Man känner att länken är billig, men det är inte den sladdrigaste billighets-länk jag stött på iaf om det säger något 😝
Relaterar bara till länken på min första billiga Seiko 5 jag köpte. Den åkte direkt i återvinningen. Kändes som att den var tillverkad av en Colaburk.
Det finns ju grader i helvetet liksom, haha.
 

Jojje90

Omega
Första klockorna jag köpt på väldigt länge, landade igår och idag.
Bra grejer för slanten trots allt, får se om intresset kommer tillbaka lite.
IMG_2316.jpeg
IMG_2317.jpeg
Jäkligt snygg och annorlunda tavla på den nedre.
Skulle inte förvåna mig alls om dom kallar den för "glacier" eller något i den stilen, för det är dit tankarna går direkt.
Vart köpte du den?
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Jäkligt snygg och annorlunda tavla på den nedre.
Skulle inte förvåna mig alls om dom kallar den för "glacier" eller något i den stilen, för det är dit tankarna går direkt.
Vart köpte du den?
Jepp! Tavlan är faktiskt otroligt bra i prisklassen. Bättre än jag trodde!
Köpte den via Amazon, tog 2dagar upp till norra Sverige.
 
Topp