• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

FOQ

Audemars
And now for something completely different :) mikro + kombucha
AE17914C-AF67-4394-9C22-3B748157F7A5.jpeg

Reflektionen på den klockan! :eek:
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Jag tycker nog priset är ok ändå. Beror ju helt klart på finish osv. Jag håller med om romerska kontra arabiska. Har dock sett lite mer bilder på en modell med arabiska på deras insta. Hoppas det kommer mer.

Här är lite mer färger iaf. Personligen tycker jag om den gröna.

Screenshot_20190611-134045__01.jpg

Screenshot_20190611-134052__01.jpg

Screenshot_20190611-134058__01.jpg

Screenshot_20190611-134111__01.jpg

Screenshot_20190611-134117__01.jpg

Screenshot_20190611-134124__01.jpg
Jag gillar den svarta tavlan mest. Jo priset är väl inte orimligt, nog bara jag som är snål :D

Däremot är det en miss om det skippar arabiska siffror, hade varit ännu bättre med exploderande siffror :)
 
  • Like
Reactions: FOQ

elurven

Omega
Igår kom min efterlängtade Spinnaker Croft från Serious Watches.
Kan bara stämma in i hyllningskören här, för deras hanterande hela vägen. Otroligt trevligt bemötande, skickades väldigt snabbt,
och kul med det handskrivna kortet också, helheltsintrycket ger verkligen mervärde till klockköpet :)

upload_2019-6-5_8-31-52.png


upload_2019-6-5_8-37-19.png


upload_2019-6-5_8-38-29.png


upload_2019-6-5_8-50-7.png


upload_2019-6-5_8-54-29.png


Några bilder från gårdagens ivriga paketöppnande, är ingen vidare fotograf, men alltid kul att dela med sig ;)
Tror klockan framstår en aning mörkare på bilderna än den faktiskt är, på grund av kvällsljuset och skuggan.
Inte hunnit reflektera allt för mycket utan mest bara beundrat den på handleden :D
Hade förberett mig på att den skulle bäras något större än vad jag upplever den kanske, med sina 43 mm.

Måste säga att jag initialt känner mig oerhört nöjd och glad, det blir en trogen följeslagare i sommar :)

Snygg! Är den rödaktig eller mer brun? Svårt att se på bilder av den klockan tycker jag :).
 

Zachelitomega

Cartier
2-Faktor
Utan att på något sätt klaga på denna eminenta tråd så tycker jag att affordables mer hör hemma i sina respektive märkestrådar :angel:
Tycker att det kan vara givande med tex nån affordable här och där men att trådens fokus blir mer åt micros? Blir lite roligare att lära sig mer om micromärken man kanske inte alltid känner till/har erfarenhet av samt att ta del av andras erfarenheter av nya dinkor. Och självklart vilka sidor som rekommenderas att beställa ifrån :)
 
Topp