Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hade denna för en 4-5 år sedan, tycker den är riktigt grym och skulle inte vilja påstå att det är någon homage. Det närmaste den kommer är väl en B&R och då ändå ganska radikalt annorlunda. Jag hade svårt att acceptera att den var PVD och var hela tiden rädd för en repa så jag fick helt enkelt sälja denVad säger vi om denna? Är så sjukt sugen på att beställa. Är det någon som vet om det är egen design eller är det en homage?
Hahaha episkt!Pratade precis med @FreakyLeo via PM och inser att min telefon har gjort det mest episka autocorrect-fail. Istället för tack på förhand stod det tack på förhud.
Skriv Thanos på Google och tryck på handskenHaha, det är en klassiker!
Så sant som det är sagt, nu har sommaren äntligen anlänt till Svearike! Skönt att ha en sådan skönhet till hands som kan muntra upp en vid dessa tillfällenWotd. På väg hem i äkta svenskt sommarväder
Riktigt coolt!Skriv Thanos på Google och tryck på handsken
Alla mina klockor är nog "affordables". Men här är min första riktiga mikro! En mässingdykare från Benarus
Edit: Är jag med i klubben nu?
Hahaha coolt!Skriv Thanos på Google och tryck på handsken
Hade denna för en 4-5 år sedan, tycker den är riktigt grym och skulle inte vilja påstå att det är någon homage. Det närmaste den kommer är väl en B&R och då ändå ganska radikalt annorlunda. Jag hade svårt att acceptera att den var PVD och var hela tiden rädd för en repa så jag fick helt enkelt sälja den
Nej förmodligen mindre mottaglig för repor då PVD beläggningen oftast är hårdare än basmetallen men med nackdelar som bl.a. äggskalseffekt samt att vid en eventuell repa så kan du inte åtgärda det vilket resulterar i att jag går runt och väntar på den första oundvikliga repan istället för att njuta av klockanOkej, är den mycket känslig för repor då? Antar att det ser förjävligt ut ifall det är silver under som lyser igenom
Nej förmodligen mindre mottaglig för repor då PVD beläggningen oftast är hårdare än basmetallen men med nackdelar som bl.a. äggskalseffekt samt att vid en eventuell repa så kan du inte åtgärda det vilket resulterar i att jag går runt och väntar på den första oundvikliga repan istället för att njuta av klockan
Såg nu att det t.o.m. är DLC (Diamond Like Coating) vilket bör ge den exceptionell tollerans mot repor men tyvärr så kvarstår äggskalseffekten, dvs. om du slår i klockan hårt så blir det en ding då basmetallen är så pass mycket mjukareFörstår dig fullt, hade nog känt samma sak, kanske ska fundera på en av de vanliga stainless
Snyggt dinka,Wotd. På väg hem i äkta svenskt sommarväder
Zelos horizons gmt meteor.Snyggt dinka,
Ref o namn?
Avis. Mitt paket kom till Sverige i torsdags och för en kvart sedan ändrades det från 1 dag till 2 dagarSnaaaaaaaart.....
Blinge = Borlänge?Snaaaaaaaart.....
... fast det är ju bara en medlem på femtio som bevakar denna tråden. Vad pysslar dem andra 49 med kan man undra?Grattis alla, vi är uppe i 500 bevakare nu. Ett sant vittnesbörd om hur grym denna tråd är, grymt initiativ av @Birchgrove för knappt 3 år sedan och fantastisk anda av alla tråden rakt igenom!
Går miste om det bästa... fast det är ju bara en medlem på femtio som bevakar denna tråden. Vad pysslar dem andra 49 med kan man undra?
Helt klartGår miste om det bästa
Så är det säkert. Hit kommer man när man har varit "där" men sedan kommit till insikt och sett ljuset .Måste ju vara den snabbast växande tråden iaf.
Såå frustrerande... man känner sig så maktlösAvis. Mitt paket kom till Sverige i torsdags och för en kvart sedan ändrades det från 1 dag till 2 dagar
Nix Bälinge utanför UppsalaBlinge = Borlänge?
Kan ju vara svårt att skilja micro från affordable. Allt micro är ju inte affordable och vice versa. Men jag förstår precis vad du menar.Tycker att det kan vara givande med tex nån affordable här och där men att trådens fokus blir mer åt micros? Blir lite roligare att lära sig mer om micromärken man kanske inte alltid känner till/har erfarenhet av samt att ta del av andras erfarenheter av nya dinkor. Och självklart vilka sidor som rekommenderas att beställa ifrån
Tack för feedback. Banden finns på tidochting.seKan nog stämma,inserten är riktigt cool.
Det är ett canvas från @Hans Beck
Man tror att man kommer att vänja sig, men nej, det gör man aldrigSåå frustrerande... man känner sig så maktlös
Ah, så klart! Jag blev nyfiken och sökte på Blinge men fick ingen träff och tänkte att de strulat till ortsnamnet som de ibland gör med internationella försändelser.Nix Bälinge utanför Uppsala
Micros är en djungel som aldrig tar slut. Det är det som är så bra, man har alltid något att göraTycker att det kan vara givande med tex nån affordable här och där men att trådens fokus blir mer åt micros? Blir lite roligare att lära sig mer om micromärken man kanske inte alltid känner till/har erfarenhet av samt att ta del av andras erfarenheter av nya dinkor. Och självklart vilka sidor som rekommenderas att beställa ifrån
Själv tycker jag att min autocorrect gärna vill ändra ord till klockmärkenHaha, slår dock inte gamla Word som rättade Analyzing med ”anal singing”.