• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Håller med fullt ut! Väldigt kul då många micromärken ägs/drivs av en eldsjäl som brinner för sin produkt! Finns oftast någon kul story bakom märket som gör dem unika!

… så länge backstoryn inte handlar om engelska gentlemän i tweed och den svenska skärgården :hilarious:

Bös, låter som lite bohuslänska om jag inte misstar mig? ;)

Tja, när jag föddes hette det ju Göteborg och Bohus-län :D Det var tider det, glada skiftarbetare påväg ut till hisingen i sina 240s med O-regplåtar

Puh, det var skönt att höra :)

Håller med, alla 2824 och 2893 jag har går riktigt bra.
2892-A2 är nog mitt favorit-ETA-verk. 2893-2 blir automatiskt också en favorit då det bygger på samma urverk.
2824 är också riktigt stabilt när vi pratar om de högre graderna. Standard 2824 är lite hit or miss när det gäller tidshållning...
Elabore och högre på 2824 är perfekt :)

Ibland känner man sig säkrare med ett ETA-verk under huven än ett in-house...

Och 2836 och 2892. :) Även moddade. Fin serie den där 28xx.

2892-A2 är nog mitt favorit-ETA-verk. 2893-2 blir automatiskt också en favorit då det bygger på samma urverk.
2824 är också riktigt stabilt när vi pratar om de högre graderna. Standard 2824 är lite hit or miss när det gäller tidshållning...
Elabore och högre på 2824 är perfekt :)

Ibland känner man sig säkrare med ett ETA-verk under huven än ett in-house...

Har nog aldrig haft någon klocka med 2892, vad skiljer det verket från ett 2824?

Inte hört NGT ännu, jag har nr 44 så bör gå rätt fort? Vad har du för nummer?
De går efter ordernummer, mitt är 1139 men jag mailade dem ju och var lite sur så de kanske bumpade min. Räknar med att den åker iväg från Frankriket imorgon. Tyvärr anväder dem ju postnord. De skickade min Rallygraf i tisdags förra veckan, tog två dagar till Sverige men jag får ändå vänta tills på Torsdag innan den dyker upp hos mig d.v.s. minst 10 dagar :(. Min klocka är nr105

Har nog aldrig haft någon klocka med 2892, vad skiljer det verket från ett 2824?
Tänk dig ett mer raffinerat 2824. Det är tunnare, använder bättre komponenter vad gäller kvalitet men behåller de fördelar 2824 har, alltså enkelhet vad gäller service bland annat. Lite dyrare är det givetvis.

Ett mer lyxigt 2824 helt enkelt :)

Tänk dig ett mer raffinerat 2824. Det är tunnare, använder bättre komponenter vad gäller kvalitet men behåller de fördelar 2824 har, alltså enkelhet vad gäller service bland annat. Lite dyrare är det givetvis.

Ett mer lyxigt 2824 helt enkelt :)
Ja, det omdesignades från 2824 för att bli tunnare av två skäl, tunna klockor och tilläggsmoduler som pass piggyback, t.ex. finns en DD kronograf och 2893 GMT utan att verken blir mycket tjockare än ett 2824.:)

Tillbaka
Topp